-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
SCR i CX-7
Frankfurt er arena for lanseringen av Mazda CX-7 med dieselmotor. Den blir første japaner med SCR.
SCR – Selective Catalytic Reduction – sørger for at CX-7 får Mazdas hittil reneste utslipp fra en dieselmotor. Systemet tilbys eksklusivt til europeiske kunder i den nye dieselmodellen som kommer på markedet mot slutten av 2009.
Motoren er en moderne 2,2-liter som med SCR-systemet innfrir kravene til Euro V.
Systemet sprayer AdBlue (flytende urea) direkte inn i eksosen mellom motoren og katalysatoren. Dette utløser en kjemisk reaksjon som omgjør cirka 40 prosent av NOx-utslippet til harmløs nitrogen.
Vi var med på åpningen av Norges første AdBlue-stasjon i 2005
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Tanken for AdBlue er plassert under bagasjerommet, uten at dette går ut over lastekapasitet eller brukervennlighet. Forbruket av AdBlue er så beskjedent at tanken dekker en kjørelengde på 20.000 km slik at den kan fylles ved vanlige serviceintervaller.
LES MER OM NYE CX-7 DIESEL HER