-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Daewoo Kalos 1.2 SE AC
Koreanerne er på banen i omtrent alle klasser med stadig mer moderne biler. I småbilklassen har Daewoo den prisgunstige 5-dørs Kalos.

Først publisert i BIL 12 - 2003.
Kalos kommer i tre utgaver, alle med samme motor – forskjellene ligger i utstyret. Vi har fristet tilværelsen i toppmodellen med full pakke. Det betyr ikke all verdens luksus, men med fire kollisjonsputer, klimaanlegg og sentrallås (ikke fjernstyrt) på fordørene, er det godkjent nivå i denne klassen.
Daewoo er en del av GM, og har tilgang til ressurser derfra. Og når det gjelder design har ikke Kalos noe å skamme seg over, verken utvendig eller innvendig. Bak rattet er det lett å føle seg hjemme. Venstrefoten finner en grei fothviler, høyrefoten kunne vel hatt bedre støtte på lengre turer. Gearspaken sitter der den skal, og rattet kan justeres opp og ned. Setet kunne godt gitt mer støtte.
Kalos takler det meste av ujevnheter like godt som de fleste konkurrentene. Bilen er lettkjørt og motoren er nesten sprudlende med sine 72 hester fra 1,2 liter. Gearkassa er myk, man må tenke over sjaltingen, men noen liker det kanskje slik.
Kalos er absolutt rommelig, men har for eksempel ikke spesielt praktiske løsninger i interiøret eller baksetet. Og det er mange andre biler, selv småbiler, jeg heller ville kjørt i en hektisk unnamanøver. Den blir lett overnervøs og uforutsigbar når man setter den på prøve.
Daewoo Kalos 1.2 SE AC:
Pris: kr. 139.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1150 ccm. Effekt: 53 kW (72 hk) v/5400 o/min. Dreiemoment: 104 Nm v/4400 o/min.
Mål: Lengde: 388 cm. Bredde: 167 cm. Høyde: 149,5 cm. Akselavstand: 248 cm.
Dekk: 185/60R14.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1035 kg. Tillatt totalvekt: 1455 kg.
Bagasjerom: 220 - 980 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 13,7 sek
Toppfart: 157 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,66 l/mil
CO2-utslipp: 159 g/km
Konkurrentene: Daihatsu Sirion, Hyundai Getz, VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris.
Aktuell: Lansert i Norge i mai i år.
Antall salgspunkter: 21 fordelt over hele landet.