-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Daewoo Lacetti 1.4 SX: Forsiktig løft
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Daewoo gjør et poeng av at det er Giugiaro i Italdesign som har tegnet linjene i Lacetti, og bilens design er tiltalende samtidig som den er tidløs. Dermed blir neppe Lacetti så fort gammel som enkelte andre Korea-biler har hatt en tendens til. Førerplassen er oversiktlig og lett å finne seg til rette i, med akseptabel støtte i setet og både høyde- og lengderegulering av rattet.
Spesielt bakseteplassen utmerker seg, verken Golf eller Astra kan måle seg med benplassen her, men bagasjerommet når ikke opp på samme nivå. Her mangler det 75 liters volum på at Lacetti kan matche de to tyskerne, og det er også 35 liter opp til den nye Corolla.
Både støydempingen og hjulopphenget er av de bedre vi har kjørt i koreanske biler, men det er på detaljer som fjæring og demping at det fortsatt er mulig å kjenne hvor prisforskjellene i forhold til etablerte konkurrenter er hentet ut, når bilen kjøres på krevende underlag.
1,4-literen er grei nok til vanlig kjøring, men bruk turtallet aktivt. Vi har også lagt bak oss noen kilometer med den 13.000 kroner dyrere 1,6-literen under panseret. Forskjellen på 17 hester og 20 Nm merkes først og fremst i form av bedre trekkevne, mindre på akselerasjon. At den har litt mer muskler betyr ikke at den er grådigere i matfatet – både 1,4-literen og 1,6-literen viser et gjennomsnittsforbruk på 0,71 liter/mil. Relativt sett er altså den største motoren mer energieffektiv.
Daweoo Lacetti 1.4 SX:
Pris: kr. 179.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1399 ccm. 70 kW (94 hk) v/6000 o/min. 150 Nm v/3800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 429 x 172 x 144 cm. Akselavstand: 260 cm. Egenvekt m/fører: 1245 kg. Tillatt totalvekt: 1645 kg.
Dekk: 175/70R14.
Bagasjerom: 275 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,6 sek
Toppfart: 175 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 171 g/km