-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Daewoo Lacetti 1.4 SX: Forsiktig løft
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Daewoo gjør et poeng av at det er Giugiaro i Italdesign som har tegnet linjene i Lacetti, og bilens design er tiltalende samtidig som den er tidløs. Dermed blir neppe Lacetti så fort gammel som enkelte andre Korea-biler har hatt en tendens til. Førerplassen er oversiktlig og lett å finne seg til rette i, med akseptabel støtte i setet og både høyde- og lengderegulering av rattet.
Spesielt bakseteplassen utmerker seg, verken Golf eller Astra kan måle seg med benplassen her, men bagasjerommet når ikke opp på samme nivå. Her mangler det 75 liters volum på at Lacetti kan matche de to tyskerne, og det er også 35 liter opp til den nye Corolla.
Både støydempingen og hjulopphenget er av de bedre vi har kjørt i koreanske biler, men det er på detaljer som fjæring og demping at det fortsatt er mulig å kjenne hvor prisforskjellene i forhold til etablerte konkurrenter er hentet ut, når bilen kjøres på krevende underlag.
1,4-literen er grei nok til vanlig kjøring, men bruk turtallet aktivt. Vi har også lagt bak oss noen kilometer med den 13.000 kroner dyrere 1,6-literen under panseret. Forskjellen på 17 hester og 20 Nm merkes først og fremst i form av bedre trekkevne, mindre på akselerasjon. At den har litt mer muskler betyr ikke at den er grådigere i matfatet – både 1,4-literen og 1,6-literen viser et gjennomsnittsforbruk på 0,71 liter/mil. Relativt sett er altså den største motoren mer energieffektiv.
Daweoo Lacetti 1.4 SX:
Pris: kr. 179.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1399 ccm. 70 kW (94 hk) v/6000 o/min. 150 Nm v/3800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 429 x 172 x 144 cm. Akselavstand: 260 cm. Egenvekt m/fører: 1245 kg. Tillatt totalvekt: 1645 kg.
Dekk: 175/70R14.
Bagasjerom: 275 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,6 sek
Toppfart: 175 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 171 g/km