-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Daewoo Lacetti 1.4 SX: Forsiktig løft
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Daewoo gjør et poeng av at det er Giugiaro i Italdesign som har tegnet linjene i Lacetti, og bilens design er tiltalende samtidig som den er tidløs. Dermed blir neppe Lacetti så fort gammel som enkelte andre Korea-biler har hatt en tendens til. Førerplassen er oversiktlig og lett å finne seg til rette i, med akseptabel støtte i setet og både høyde- og lengderegulering av rattet.
Spesielt bakseteplassen utmerker seg, verken Golf eller Astra kan måle seg med benplassen her, men bagasjerommet når ikke opp på samme nivå. Her mangler det 75 liters volum på at Lacetti kan matche de to tyskerne, og det er også 35 liter opp til den nye Corolla.
Både støydempingen og hjulopphenget er av de bedre vi har kjørt i koreanske biler, men det er på detaljer som fjæring og demping at det fortsatt er mulig å kjenne hvor prisforskjellene i forhold til etablerte konkurrenter er hentet ut, når bilen kjøres på krevende underlag.
1,4-literen er grei nok til vanlig kjøring, men bruk turtallet aktivt. Vi har også lagt bak oss noen kilometer med den 13.000 kroner dyrere 1,6-literen under panseret. Forskjellen på 17 hester og 20 Nm merkes først og fremst i form av bedre trekkevne, mindre på akselerasjon. At den har litt mer muskler betyr ikke at den er grådigere i matfatet – både 1,4-literen og 1,6-literen viser et gjennomsnittsforbruk på 0,71 liter/mil. Relativt sett er altså den største motoren mer energieffektiv.
Daweoo Lacetti 1.4 SX:
Pris: kr. 179.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1399 ccm. 70 kW (94 hk) v/6000 o/min. 150 Nm v/3800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 429 x 172 x 144 cm. Akselavstand: 260 cm. Egenvekt m/fører: 1245 kg. Tillatt totalvekt: 1645 kg.
Dekk: 175/70R14.
Bagasjerom: 275 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,6 sek
Toppfart: 175 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 171 g/km