-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Daihatsu boltrer seg
Daihatsu vil selvfølgelig ikke være dårligere enn storebror Toyota på årets Tokyo-utstilling, så de stiller med hele fire konsepter. Copen heter vel den mest spennende, en slags Bansai TT. Se ikke bort fra at det kan bli produksjon av den – med en litt heftigere motor enn dagens 660 ccm-utgave.
Det som ikke motoren greier, når det gjelder å utnytte hull i trafikken, burde størrelsen klare. Med bare 3,4 meter i lengden og 147 cm. i bredden trenger den ikke stor plass, og 800 kg, på tross av at den er utstyrt med et elektrisk drevet ståltak når du ikke vil kjøre åpent, tyder på at ingeniørene har tatt lettvektjobben på alvor. Dessuten ser den jo ganske bra ut.
Så har vi to mikro-kuber, alle Daihatsus konsepter er 660 kubikkere denne gangen, i utpreget Postman Pat stil. FF Ultra Space har skyvedører til bakre avdeling og på bildene ser det i hvert fall ut som det er formidabel plass inne mellom akselavstanden på 2,4 meter. Igjen møter vi en vekt på bare så vidt over 800 kg – og disse bilene skal også møte voksne kollisjonsregler. Enten er Daihatsus modeller mer konsepte enn de burde være, ellers har fabrikkens ingeniører virkelig sett alvorlig på overvekt.
Den andre kuben heter Muse (hvor får de det fra?) Her er vi nede på 700 kg (!) og en tre-sylindret direkte innsprøytningsmotor koblet til en trinnløst variabel transmisjon. Men hele poenget med denne bilen skal være å presentere in-car IT-utstyr som vil være tilgjengelig om et kvarter cirka. Allikevel har man lagt vekt på å gi bilen et troverdig uttrykk også.
U4B er den siste modellen fra Daihatsu denne gangen. En fire seters mikro, som er forbausende rund – her skal jo alt holdes innenfor skarpt definerte rammer dersom bilen skal kvalifisere som mikro. Firehjulsdrift, vekten nede på 820 kg, med masse elektronikk i kraftoverføringen og et utseende som kanskje bilens mor kan like.
Om ikke annet så viser Daihatsus konsept-stand at også de såkalte k-bilene gir rom for mange løsninger når konsept-folket slippes løs på dem.