-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Kompaktnytt fra Daihatsu
Småbileksperten Daihatsu varter opp med hele ni forskjellige konseptbiler i Tokyo. Vi tar en titt på tre av dem.
Viktigst for norske Daihatsu-tilhengere er etterfølgeren til den kompakte SUVen, Terios. Vi møtte den i Frankfurt som D-Compact mens den på Tokyo-utstillingen har fått betegnelsen Be-Go. Bilen har permanent firehjulsdrift og ser nærmest produksjonsklar ut. Kanskje ikke så underlig, for allerede våren 2006 lover den norske importøren oss en ny Terios.
Målene er relativt kompakte med en lengde på 3,99m, en høyde på 1,74m og en bredde på 1,69m. Under panseret sitter en 1,5-liters bensinmotor og bilen har en egenvekt på 1190kg. Vi blir ikke overrasket om nye Terios også tilbys med den kompakte, 2-sylindrede dieselmotoren Daihatsu viste i Frankfurt.
HVS er en forkortelse for Hybrid Vehicle Sport - også denne kjent fra Frankfurt-utstillingen. Med de beskjedne målene 3,71x1,69x1,25 meter gir den plass til to personer. Som navnet antyder er HVS utstyrt med en hybrid drivlinje som kombinerer en 1,5-liters bensinmotor med elektrisk motor. Bilen skal klare seg med et forbruk på 0,28 liter på mila, men konkrete produksjonsplaner har foreløpig ikke Daihatsu.
Enda mer drivstoffgjerrig er UFE-III – en kompakt treseter hvor bokstavkombinasjonen står for Ultra Fuel Economy. Med et forbruk på 0,13 liter på mila er den berettiget til et slikt navn. Konseptbilen veier beskjedne 440kg og har en tresylindret motor på 660ccm – en svært utbredt formel i Japan.