-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Xtra Large fra Suzuki
Ikke lenge etter introduksjonen av smarte, lille Ignis, kommer Suzuki med nok en bilnyhet. XL-7 er den hittil største bilen fra den japanske produsenten. Og den skal bli prisgunstig.

Interiøret er svært fleksibelt med justerbare seter i lengderetningen i andre seterad. Og både andre og tredje seterad kan legges ned, helt eller delt, noe som gir XL-7 et svært fleksibelt lasterom. For å lette innlastningen i baksetet er de bakre sidedørene ekstra store.
Rikholdig standardutstyr
Suzuki XL-7 kommer i fire utstyrnivåer hvor selv den rimeligste varianten, Standard, er utstyrt med aircondition med mikrofilter, elektriske vindusheiser, trådløs sentrallås, cruisecontrol og tiltbart ratt. Annet standardutstyr er vindusvisker og -spyler for bakvinduet, tonede ruter, justerbare armlener og et førstehjelpssett. Velger du den dyreste Limited modellen får du blant annet automatgear, skinn, elektrisk soltak, stereoanlegg med CD- og kassettspiller samt 16-tommers aluminiumsfelger med på kjøpet.
Under panseret finner vi en 2,7-liters V6 bensinmotor som yter 170hk. XL-7 kan leveres med manuell eller automatisk gearkasse og bakhjuls- eller firehjulsdrift. På modellene med firehjulstrekk kan du velge å sjalte ut denne og bare benytte bakhjulsdrift. Du kan også velge mellom high- og low-innstilling av gearkassen avhengig av om du kjører på landevei eller i terreng.
Til Norge neste sommer
Morten Wettergren hos den norske Suzuki-importøren forteller at XL-7 kommer til Norge i 2001, sannsynligvis på sommeren. Den modellen som er først ute med V6-motor er primært beregnet for det amerikanske markedet, fortsetter han. Det er diesel-alternativene som er mest aktuelle for Europa. Og de forventes å bli satt i produksjon i løpet av våren.
Av Terje Ringen – bilnorge.no