-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Årets store ikke-premiere
Det var vel det vi regnet med. Vi har spurt om hva GM egentlig mente med først å presentere sin Oldsmobile O4 konseptbil, og love at den skal debutere på Detroit-messen, for så, noen dager senere, å fortelle at nå skal de ta livet av Oldsmobile.

Det er ikke helt klart hva dette betyr, men det som er spesielt interessant, og som GM ikke har lagt særlig vekt på, er at dette jo i realiteten er et Euro-prosjekt. Bilen den er bygget på er en Opel, og de som i virkeligheten har utviklet konseptet bor i Torino og heter Bertone. Om det dermed sies at fremtidige GM USA-retninger inkluderer europeisk plattform og europeisk design er ikke helt klart.
Jeff Perkins er en av Oldsmobile-designerne som også har hatt en finger med i O4. Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang, og for hvem, men akkurat nå er det viktigste at vi allikevel får gjort det jeg ønsket – å vise frem denne bilen.
Men fremdeles er det altså ting som tyder på at enten ble Oldsmobile-dødsdommen avsagt alt for kjapt, eller den ble behandlet på så høyt nivå at selv visepresident for design, ikke hadde peiling. For historien om en nydelig Oldsmobile som plutselig ikke er noen Oldsmobile er egentlig ganske pinlig.
LES OGSÅ: Sporty Oldsmobile for fire
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no