-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fra Gulfkrig til asfaltjungel
Hummer er etter hvert blitt et populært monster på amerikanske veier. Selv om den norske Porsche-importøren forsøkte seg på å markedsføre monster-trucken en periode er den et sjeldent syn på norske veier. Heldigvis!
Som yrkesbil har den helt klart sin misjon for de som trenger fremkommelighet i utmark. Men dessverre er det, i alle fall i USA, flere og flere privatpersoner som velger Hummer for å frakte nistepakke og stresskoffert mellom hjem og kontor, noe som er helt bak mål.
General Motors overtok Hummer-fabrikken tidligere i år, og selv om de tradisjonelt har produsert militære kjøretøy er interessen så absolutt for oppadgående for den sivile delen av kjøretøyparken deres.
Hummer H2 er mindre enn den tidligere H1-versjonen, men fortsatt stor nok til at du vekker oppsikt i bybildet og har store problemer med lommeparkering i trange bygater. Fra det høyt plasserte førersetet styrer du blant annet lufttrykket i de enorme dekkene.
H2 kan skryte av verdens største soltak. Den rommelige kabinen gir god plass til fire, og det fleksible lasteplanet kan tilpasses nær sagt et hvert behov. For å vise slektskapet med sine militære slektninger er Hummer H2 utstyrt med 360 graders infrarødt night vision. Ellers finner du selvsagt GMs OnStar system og GPS navigator. Det er jo viktig at du finner frem i ødemarken!
Hummer H2 debuterer på New York utstillingen i april 2001. La oss håpe vi slipper flere forsøk på å markedsføre den i Norge, for hva skal vi med et slikt monster på våre smale landeveier?
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra
Stort bilde av interiør
Av Terje Ringen – bilnorge.no