-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
GM/Brasil-konsept til Detroit
Underlig verden. Her bruker GM millioner på å fortelle verden om hvilke konseptbiler de skal drukne utstillingsbesøkende med i det nye året. Men en av de mest spennende forteller de ikke noe om, den finner vi tilfeldigvis på forsiden av et bilblad fra Brasil.

GM har en stor operasjon i Brasil, de driver også sin egen produktutvikling der og har sin egen designavdeling. David Rand leder den, han er nettopp kommet dit, og ble muligens sur fordi han mistet kontakten med GMs levende konseptbil-miljø, slik at han satte i gang noe tilsvarende på egen hånd i samba-land. Han er ikke ukjent med slikt arbeid, hans første konseptbil gjorde han som nesten helt nyutdannet i 1985, Buick Wildcat het det mesterverket.
Hans nærmeste medarbeider, og mannen som er ansvarlig for eksteriøret, heter Luciano Nakamura og er en av de mange designerne ved GMs studio i Sao Paulo. (Minn meg på å spørre ham om han er i slekt med Shiro Nakamura, Isuzu-designerne som nå er kjøpt over som sjef for Nissan design). Bilen hans, som er døpt Sabia etter Brasils nasjonalfugl, startet bare som en vill skisse – hvem har hørt om en sportscoupé med fire dører og lasteplan bak?
Det er åpenbart en ganske kompakt konstruksjon, den er bygget på toppen av den nye Gamma-plattformen som danner basis blant annet for den nye Corsa. Det er ikke bare målene som er europeiske, det er en masse styling spor fra Opel-modeller, mens inspirasjonen fra Nord Amerika er nesten totalt fraværende.
Dette er første gang Sao Paolo-studioet bryner seg på et blasert og overveldet Detroit-publikum. Designerne ser frem til det – god mottagelse betyr selvfølgelig økte sjanser for produksjon sier Nakamura.
En tidligere konseptbil derfra er for øvrig allerede på vei til samlebåndet. Den Opel-baserte Chevrolet Celta skal bygges på GM-fabrikken i Shanghai.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no