-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Miljøvennlig hybrid fra Dodge
Dodge PowerBox har krefter nok for amerikanere flest. Likevel er den ganske skånsom mot miljøet.

0,9 liter gass på mila
PowerBox klarer seg med et forbruk på 0,9 liter på mila. Den benytter ikke bensin, men ren naturgass som er langt mer miljøvennlig. Bilens rekkevidde med full tank er på 560km. Akeselerasjon fra 0-60 mph. (97 km/t) tilbakelegges på rundt 7 sekunder og bilen har en toppfart på 192 km/t, imponerende egenskaper for en bil som veier 1,8 tonn.
Kreftene får PowerBox fra en gassdrevet V6 på 2,7 liter som trekker på bakhjulene. I tillegg kobles en elektromotor inn og gir ekstra trekkraft til forhjulene ved behov. V6en yter 250hk mens elektromotoren sper på med ytterligere 70hk. Elektromotoren tar vare på den energien som normalt går til spille ved oppbremsing. De to motorene er ikke sammenkoblet, annet enn gjennom veien, og den patenterte teknologien har derfor fått betegnelsen Through-the-road (TTR).
Termoplast
Karosseriet på PowerBox er også interessant. Det består av resirkulerbar termoplast. Til interiøret har DC-designerne hentet inspirasjon fra ørkenen, og det har derfor fått en rød-brun fargetone. Fører og passasjerer sitter høyt og har god oversikt, og for å lette inn- og utstigning kneler bilen 76mm når den settes i park-gear.
En helt ny løsning har Dodge funnet for bakdøren. Den er hengslet både i topp og bunn slik at man kan velge hvilken vei den skal åpnes. Det rommelige interiøret gir fleksible løsninger for frakt av store gjenstander. Bilens ytre mål er 4,933mm (L) x 1,956mm (B) x 1,869mm (H).
Dodge PowerBox er et spennende konsept for de som ikke vil gi avkall på stor bil med topp ytelser, men som samtidig vil gjøre en innsats for miljøet.
Bilde: PowerBox fra siden
Bilde: PowerBox forfra
Bilde: PowerBox bakfra
Bilde: Bakluke hengslet i bunn
Bilde: Bakluke hengslet i topp
Av Terje Ringen – bilnorge.no