-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nissan med Toyota-hybrid
Nissan ville ikke bygge hybrid-biler. En fin oppskrift å tape penger etter, sa Nissan-sjefen Carlos Ghosn. Nå kan du kjøpe en Nissan Altima med Prius-hjerte i USA.
Nissan måtte også bøye seg for markedsføringspresset. Da Toyota passerte 100.000 Prius årlig, begynte det liksom å bli alvor.
Dermed løste Nissan sitt problem på den mest rasjonelle måten. Og selv om Nissan i USA sier at de taper penger på hver eneste en de selger, men at de må gjøre det på grunn av kommende California-regler om utslipp og forbruk, taper de nok millioner mindre enn de ville gjort dersom de hadde utviklet det hele selv.
Allerede i 2002 gjorde Toyota og Nissan en samarbeidsavtale som nå trer i virksomhet. Toyota leverer 244 V batteriene, den elektriske motoren og transakselen, inverteren og hele kontrollsystemet.
Nissan bruker sin vanlige Altima med en 2,5-liters firer på 158 hk. El-motoren gir 40 hester som kan legges på toppen.
Dette er på mange måte en tvilling til Camry hybrid, men i USA er Camry en besteborger-bil mens Altima har et noe mer nesa-i-været image.
Viktigere er det imidlertid at det er en egen skala for økonomisk støtte til kjøp av slike biler. Når salget har nådd 60.000 enheter, begynner fordelene å minke. Det tallet har både Prius og Camry nådd for lengst, derfor har man også sett synkende salgstall for disse modellene de siste månedene.
Altima er derimot helt fersk og kan dra fordel av alle incentivene i lang tid fremover.