-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Subaru satser i Detroit
Subaru tilhører ikke dem som også trekker seg fra Detroit-utstillingen nei. Der er de sterkere enn noensinne.
Full bredde
Fire Impreza, tre Legacy, to Forester og en Tribeca vil bli å se på Subaru-standen i Detroit neste måned. En av Imprezaene skal forresten være en WRC Replica-modell, forteller den amerikanske importøren. Det skal bli spennende å se om de holder fast ved det nå som de er blitt rallyløse, eller om de bruker den som et minne om noe som en gang var.
Men i tillegg skal de i følge Carscoop vise en tidlig utgave av det som blir såpass u-Subarusk som en bakhjulsdrevet, kompakt coupé.
Det har lenge vært kjent at de utvikler en slik bil sammen med Toyota (som også eier biter av Subaru-produsenten), og at den skal presenteres en gang i 2010. Om den kommer til Norge er forresten mer enn usikkert.
De første skissene antyder en Celica-størrelse med den gamle, typiske Forester-fronten. Akkurat det siste er vanskelig å forstå – det er lenge siden opphavsmannen til den, ex-designsjef Andreas Zapatinas, forlot denne skuta.
Neste Legacy
Og mens vi snakker om Subaru, får vi inn en offisiell melding om at de også skal debutere en annen konseptbil i Detroit. Legacy Concept skal markere at Legacy sedan fyller 20 år. I tillegg til å feire det som har skjedd, skal den gi signaler om hvordan neste generasjon Legacy vil se ut.
Slik den står på utstillingen er bilen utstyrt med en 3,6-liters boxermotor og symmetrisk firehjulsdrift. En distinkt front og massive hjulbuer preger eksteriøret, mens interiøret skal gi en følelse av luksus og komfort.
Legacy produseres både i Japan og i USA, og siden lanseringen i 1989 har totalt 3,6 millioner eksemplarer rullet av samlebåndene. Indiana-fabrikken har alene stått for 43 prosent, så Legacy er en meget viktig bil for Subarus suksess i USA.