-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elektrisk fra Korea
Koreanske CT&T brukte Detroit-utstillingen for å vise at de mener alvor.
Selv om CT&T kaller seg ”verdens største produsent av elektriske kjøretøy”, har produksjonen derfra, frem til nå, stort sett bestått av golf-cart-type biler, og av små bybiler av Buddy-type.
Men til bilutstillingen i Detroit hadde de med seg produkter som tyder på at de skal gjøre alvor av påstanden.
Ikke bare begynner de å vise spennende produkter, men firmaet har allerede også bygget opp store produksjonsfasiliteter i Kina, i tillegg til anleggene de har i Sør-Korea. Men nå skal det også opp en stor fabrikk i USA
Selskapet ledes av en tidligere toppsjef fra Hyundai, det er vel der han har lært å bli ambisiøs.
Til Detroit hadde han i hvert fall med seg tre nyheter. Nedenfra og opp kan vi starte med e-Zone. En liten elektrisk bybil som slett ikke ser så verst ut. På sikt skal den også komme med fem dører, og ikke bare tre som her.
Amfibium
Så var det et merkelig såpestykke på seks hjul som egentlig var en amfibiebil. Fremdeles full-elektrisk, og her vakte spesifikasjonene en visst munterhet. Med 120 km rekkevidde skulle den kunne ha en toppfart på 65 km/t på land, mens den på sjøen skulle kunne klare 150!
Alle regnet med at dette var noe som hadde skjedd i oversettelsen, men personalet på standen sto på sitt. Jeg ville allikevel ikke sette pengene mine på at den ville slå en Kawasaki Ultra250X jet ski.
Den siste bilen var en mini-Tesla. C Square het den - av en eller annen grunn. En lett liten sportsbil med foldbart stofftak, og med muligheter til å nå 150 km/t, og en rekkevidde på noe over 200 km.
Prisen antydes å bli rundt 50.000 dollar, men selv om dette er halvparten av hva en Tesla koster er ikke bilen, slik den ser ut nå, særlig attraktiv. Og spesifikasjonene virker vel heller ikke helt seriøse.
Men vi lo av Hyundai også.