-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissans neste Murano
Selvfølgelig regner alle med at Resonance, en konseptbil Nissan viste i Detroit, vil bli den ny Murano. Stephane Schwartz bør være fornøyd.
Stephane hvem? Kanskje helt bortglemt i dette miljøet, i hvert fall en ikke-person i Nissan-sammenheng.
Men han var i sin tid sjef for designerne på Nissans livlige studio i London, det var han som åpnet Nissan-mentaliteten såpass at de slapp løs Qashqai på et lettere sjokkskadd Genève-publikum i 2004, og som la grunnlaget for den senere designbomben som de døpte Juke.
Men da hadde Stephane for lengst sluttet, av grunner som ikke passer offentligheten, og har senere etablert seg som fornøyd produktdesigner med eget studio i London.
Han hadde imidlertid satt Nissan på kartet som design-avant gardist, og de som husker Nissan før Qashqai - Micra, Almera, Primera - vil vite at vi snakker om en revolusjon.
Og derfor er egentlig ikke Resonance så voldsom lenger, den føyer seg pent inn i en veldig tilfredsstillende Nissan-tradisjon fra de siste seks-syv årene.
Egentlig er den så radikal er den nesten burde vært provoserende. I stedet er det enda en veldig morsom Nissan som viser at designerne både vet hva de holder på med, og har is i magen.
Det «flytende» taket, de sterkt skulpturerte sidene, og den utrolige fronten der alt glir inn i hverandre, og hvor lyktene bare er en liten del av det totale ornamentet, er slikt vi etterhånden venter oss derfra.
Nå mener jeg ikke at det er blitt forutsigbart – det dukker alltid opp noe nytt og spennende i disse Nissan-pakkene. Denne gangen var det nok nytt og spennende til at bilen ble valgt til den beste konseptbilen på Detroit-utstillingen.
Nå deles det ut vanvittig mange priser på slike utstillinger, men EyesOn Design, som sto for denne, er nok Detroit-utstillingens mest prestisjefylte premiering.
Nissan selv lover at denne gir klare signaler om deres fremtidige design-linjer, at akkurat denne ble designet i San Diego studioet betyr ikke så meget, designsjef Shiro Nakamura har veldig god kontroll på selskapets globale formspråk – her spriker det ikke noe fra filial til filial.
Det er som sagt mye som tyder på at her ser vi et tema som vi nok kommer til å møte på den neste Murano, og jeg er sikker på at Nissan kommer til å antyde at her har vi space-transport på første klasse.
At den utstilte bilen ble påstått å være utstyrt med en rekkeviddeforlengbar hybridløsning med bensin, li-ion og CVT behøver vi ikke feste oss ved her. Tekniske data legges på når man har definert markedet og er bare en sideordnet bagatell i forhold til det som virkelig betyr noe: Et godt utseende med innslag av uventet atletisk holdning.
Like.