-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Destino uten tak
"Smått sinnsykt" kalte vi prosjektet da vi introduserte VL Automotive i fjor. Ikke sinnsykere, viser det seg, enn at de var tilbake i Detroit igjen i år, med utvidet programidé.
Destino het bilen den legendariske bilbransjetoppen (Ex-BMW, ex-Ford, Ex-Chrysler og ex-GM – og vi snakker topp-posisjoner) Bob Lutz sto i spissen for.
LES: Fisker mot strømmen
Sammen med en pengemann, Gilbert Villarreal, var – og er – ideen å ta en Fisker Karma og bygge den om ved å legge en 640-hesters kompressor-V8 Corvette-motor i den.
Fjorårets bil var den «vanlige» firedørs Karma, som i den nye tapningen var døpt Destino. Årets het Destino Red Concept og var forholdsvis tett opptil det cabriolet-forslaget Fisker viste for fem år siden.
Når man står med noe såpass uventet på en bilutstilling er det klart man benytter anledningen til å slå av en prat eller tre – og Bob Lutz er ikke den som lar slike anledninger gå fra seg.
«Vi hadde selvfølgelig håpet at Destino skulle vært i produksjon nå», sa han, og fortalte om hundrevis av seriøse henvendelser – også fra eksisterende Karma-eiere som fant ut at de heller ville ha skikkelig amerikansk jern under panseret.
«Men vi har vært avbrutt i fem måneder nå på grunn av konkursbehandlingen og forsøkene på restrukturering av Fisker Automotive som vi må støtte oss på når det gjelder et stort antall chassiskomponenter og karosseriplater.»
De sa at forhandlinger om slike leveranser skjedde parallelt med VLs utvidelse av egenproduksjon – de lager allerede front og hekk, tak, panser og bagasjelokk.
Bilen som sto i Detroit fokuserte mest på interiør-arbeidet, den var vel i realiteten sponset av Katzkin – et California-firma som har spesialisert seg på luksus-skinn til bilinteriører.
De har sågar hentet inn Dave O’Connell, han var tidligere designsjef for Mitsubishi i Amerika. Og Bob Lutz opptrådte faktisk med tittel: Senior Advisor, Katzkin, under forestillingen.
Men det var allikevel åpenbart at det hadde skjedd ting med hard-topen, og området bak setene, slik at det virker som om VL har gjort noe design- og konstruksjonsarbeid selv, i forhold til Karma S Convertible fra 2009.
De legger jo også vekt på at de har en egen utviklingsavdeling – og at den ligger i Detroit-området. Fjorårets bil hadde jo registreringsskilt med MTR CITY.
Jeg skal villig innrømme at jeg hadde ikke ventet å se VL tilbake. Jeg gjør det vel heller ikke mer nå. Men også i bilindustrien skjer det undere, og Bob Lutz er en virkelig stayer.