-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Dozerfabrikk med dieselrekord
Engelske JCB gjør mer enn å bygge nydelig designede anleggsmaskiner. De vil jommen sette rekorder også. Forbedre den gjeldende dieselrekorden fra 379 til 482 km/t.
Sir Anthony Bamford heter sjefen for denne engelske storbedriften. Han har en misunnelsesverdig samling klassiske biler som han kjører misunnelsesverdig fort, og han er en trader av dimensjoner. En gang jeg besøkte fabrikken for mange tiår siden gikk hans far rundt på plassen og var ganske fortvilet, for på jernbanesporet inn på fabrikkområdet sto det to jernbanevogner stappfulle av løstenner. Unge Bamford klarte å bytte det inn i ett eller annet også – sikkert med fortjeneste.
Det han legger ut på nå vil han sannsynligvis ikke tjene annet enn ære på. Han har tatt to av sine JCB444 dieselmotorer som er trimmet til 750 hester hver og bygget dem inn i en rekordbil han kaller Dieselmax. Grunnlaget for bilen kommer fra Richard Noble, som har vært den raskeste mannen i noe med hjul på, og detaljkonstruksjonen er gjort av Tim Leverton som til daglig er sjef for all konstruksjon hos JCB.
Bilen skal kjøres av Andy Green som er verdens raskeste på jorda akkurat nå, og det hele skal skje på Bonnevilles saltflater. Grunnen til at man har satt 482 km/t er at dette betyr at man vil passere 300 miles pr. hour – men se ikke bort fra at man også kan klare å se 500-tallet fra den andre siden. Og da snakker vil kilometer pr. time.
For Green, som har notert 1227,98 km/t blir dette en søndagstur, men han gleder seg, sier han, til å bli medlem av 300-klubben med en dieselbil. Den gamle dieselrekorden stammer helt tilbake fra 1973 og ble satt av en Thermo King Streamliner med 379,41 km/t.