-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Cherys bakvei til EU
Kinesiske biler kommer via Italia
Ifølge italienske aviser planlegger kinesiske Chery nå en bakvei inn i Europa. De akter å sette sammen noen modeller i Italia, og derfra skal de sendes ut på det europeiske markedet.
Den som leser europeisk registreringsstatistikk nøye, vil nikke gjenkjennende til et merke som heter DR Motor.
Italiensk, men bak initialene finner du flere kinesiske produsenter (spesielt Chery) som sender bilene sine i knocked-down utgaver til Italia der de har blitt satt sammen av Massimo Di Risio siden 2006.
Hvis du syns dette høres marginalt ut, så var salget i fjor på 34.500 biler (opp fra 25.000 i 2022). Og han tjener penger på dem.
Nye modeller
Nå skal virksomheten utvides, det fortelles at to nye modeller skal produseres i Italia (ikke nødvendigvis hos DR): Omoda 5 – en 4,4 meters SUV til 28.000 euro, og Jaecoo 7 – en litt større SUV (akselavstand på 265 cm, to cm mer (!!) enn Omoda).
Begge bilene kommer fra Chery og selges allerede på hjemmemarkedet i volumer som ikke akkurat er egnet til å imponere.
Det planlagte italienske modellutvalget skal ut på markedet med drivlinjer som kan tilfredsstille de fleste: bensin, plug-in hybrid og batterielektrisk.
Bilene er allerede på plass i Russland (hvem snakket om sanksjons-lister?) og det er for lengst gitt beskjed om at de er på vei inn i Storbritannia denne våren, uten et ord om at de skal bli EU-produsert.