-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Cherys bakvei til EU
Kinesiske biler kommer via Italia
Ifølge italienske aviser planlegger kinesiske Chery nå en bakvei inn i Europa. De akter å sette sammen noen modeller i Italia, og derfra skal de sendes ut på det europeiske markedet.
Den som leser europeisk registreringsstatistikk nøye, vil nikke gjenkjennende til et merke som heter DR Motor.
Italiensk, men bak initialene finner du flere kinesiske produsenter (spesielt Chery) som sender bilene sine i knocked-down utgaver til Italia der de har blitt satt sammen av Massimo Di Risio siden 2006.
Hvis du syns dette høres marginalt ut, så var salget i fjor på 34.500 biler (opp fra 25.000 i 2022). Og han tjener penger på dem.
Nye modeller
Nå skal virksomheten utvides, det fortelles at to nye modeller skal produseres i Italia (ikke nødvendigvis hos DR): Omoda 5 – en 4,4 meters SUV til 28.000 euro, og Jaecoo 7 – en litt større SUV (akselavstand på 265 cm, to cm mer (!!) enn Omoda).
Begge bilene kommer fra Chery og selges allerede på hjemmemarkedet i volumer som ikke akkurat er egnet til å imponere.
Det planlagte italienske modellutvalget skal ut på markedet med drivlinjer som kan tilfredsstille de fleste: bensin, plug-in hybrid og batterielektrisk.
Bilene er allerede på plass i Russland (hvem snakket om sanksjons-lister?) og det er for lengst gitt beskjed om at de er på vei inn i Storbritannia denne våren, uten et ord om at de skal bli EU-produsert.