-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Cherys bakvei til EU
Kinesiske biler kommer via Italia
Ifølge italienske aviser planlegger kinesiske Chery nå en bakvei inn i Europa. De akter å sette sammen noen modeller i Italia, og derfra skal de sendes ut på det europeiske markedet.
Den som leser europeisk registreringsstatistikk nøye, vil nikke gjenkjennende til et merke som heter DR Motor.
Italiensk, men bak initialene finner du flere kinesiske produsenter (spesielt Chery) som sender bilene sine i knocked-down utgaver til Italia der de har blitt satt sammen av Massimo Di Risio siden 2006.
Hvis du syns dette høres marginalt ut, så var salget i fjor på 34.500 biler (opp fra 25.000 i 2022). Og han tjener penger på dem.
Nye modeller
Nå skal virksomheten utvides, det fortelles at to nye modeller skal produseres i Italia (ikke nødvendigvis hos DR): Omoda 5 – en 4,4 meters SUV til 28.000 euro, og Jaecoo 7 – en litt større SUV (akselavstand på 265 cm, to cm mer (!!) enn Omoda).
Begge bilene kommer fra Chery og selges allerede på hjemmemarkedet i volumer som ikke akkurat er egnet til å imponere.
Det planlagte italienske modellutvalget skal ut på markedet med drivlinjer som kan tilfredsstille de fleste: bensin, plug-in hybrid og batterielektrisk.
Bilene er allerede på plass i Russland (hvem snakket om sanksjons-lister?) og det er for lengst gitt beskjed om at de er på vei inn i Storbritannia denne våren, uten et ord om at de skal bli EU-produsert.