-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mercedes slår tilbake
Med sin nye E-klasse er endelig Mercedes store familiebil tilbake der den skal være.
Hva slags bil er dette?
Til tross for at Mercedes har hatt en vanvittig utvikling av sin modellportefølje er E-Klasse på mange måter selve hjertet.
En gang var det den store velkjørende luksuriøse målestokken for alle andre biler som forsøkte seg i denne klassen. Noen uheldige episoder, ikke minst med rust, og tøff konkurranse har endret situasjonen.
Med den nye generasjonen E-Klasse har Mercedes-Benz skapt en bil som skal bringe gammel heder tilbake til merket.
Selv om bilen heter E 250 CDI er dette den samme firesylindrede motoren på 2,1 liter som du finner både i 220 og 200 CDI. Ytelsene er imidlertid imponerende – med 204 hestekrefter og 500 Nm bør det gi rikelig med krefter.
Vår testbil var lastet med ekstrautstyr for smått utrolige 300.000 kroner. En fin måte å vise frem hva man har å by på, men ikke nødvendig for å kle opp en bil med det utstyret den må ha.
LES OGSÅ: NÅ KOMMER DEN RIMELIGE E-KLASSEN
Hvordan er den?
Det er overhodet ikke noe å utsette på kreftene i E 250.
De 204 hestekreftene gjør at bilen fremstår som sterk og rask. De fire sylindrene gjør nok likevel at motoren fremstår som litt råere og mindre sober enn de sekssylindrede motorene som Audi og BMW byr på.
Fleksibiliteten i motoren er det imidlertid ikke noe å si på, og du føler definitivt at du har rikelig med krefter i alle situasjoner.
Automatkasser har jo nesten bestandig vært en av Mercedes sterkeste sider. Derfor er det litt overraskende med en femtrinns automat. Den gjør ikke noe galt – men tilfører heller ikke den raffinerte følelsen som man kanskje hadde forventet.
Mest imponerende med nye E-klasse er imidlertid hvordan den kjører. Mercedes har klart kunstykket å skape en ultrakomfortabel premiumbil som kjører svært sportslig.
Den elsker å bli tatt med ut på svingete veier, og gir deg lyst til å angripe svingene på en helt annen måte enn noen E-Klasse har gjort tidligere.
Til tross for at bilen gikk på dekk med 40-profil oppleves den som svært komfortabel. Inne i bilen er det stille, også under akselerasjon. Bilen virker utrolig godt skrudd sammen, og ujevnheter fanges opp og elimineres av hjulopphenget.
Innvendig har man også klart å hente tilbake noe av den soliditeten og gedigenheten som en gang var varemerket til stjernebilene.
I førersetet finner du lett en god sittestilling. Det skal riktignok sies at vår bil var utstyrt med superseter med massasje og innstillinger nok til en helkveld.
Bortsett fra Mercedes-varemerket ved ikke å bry høyre hånd med noe annet enn å betjene automatgearet og stereoanlegget, finner du alle knapper og brytere plassert der du forventer det.
Baksetet er først og fremst konstruert for to personer – de sitter til gjengjeld svært komfortabelt.
Sikkerhetsnivået er høyt. Både passiv og aktiv sikkerhet er satt i høysetet. Vår testbil var i tillegg utstyrt med både radarstyrt fartsholder, blindsonevarsler og vibrasjonsvarsel ved uønsket filskifte.
Utvendig følger Mercedes opp sitt nye designspråk. Det betyr at også det mer kantete designet som særlig GLK er preget av, også er svært tydelig på nye E-Klasse.
Bør jeg kjøpe en?
Mercedes er definitivt tilbake helt i tetsjiktet med denne bilen.
Kjøreegenskaper kombinert med superkomfort og kvalitetsfølelse taler for.
Konkurransen er imidlertid beinhard og både BMW og Audi byr på sekssylindrede dieselmotorer i denne prisklassen.
E 250 CDI fremstår imidlertid som en bil du kommer til å trives svært godt i – og snart kommer stasjonsvogna også.
LES MER: HER ER E-KLASSE STASJONSVOGN