-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
e-NV200 nærmere gata
Nissan har nå prisene klare på sin nye elbil, som kommer i både varebil- og personbilutgave. De første bilene skal ikke leveres til norske kunder før i september.
Det har lenge vært kjent at Nissan skal komme med en elektrisk varebil. Det er deres NV200 (toppår i 2011 med 350 eksemplarer) som nå har fått drivlinjen rett fra Leaf.
Det eneste som er endret, i tillegg til en modifisert front, er transmisjonen som har fått et litt annet utvekslingsforhold. Dels begrenser den toppfarten til 120 km/t og dels er den med på å sikre kvikk bytrafikk, selv med full last.
Det har overhode ikke vært gjort noen inngrep i bilen for å få plass til den nye drivlinjen. Volum og nyttelast er akkurat som før – og det er fremdeles plass til to europaller på gulvet.
Det er bare to uker siden BilNorge.no var til stedet da produksjonen ble igangsatt på Nissans store fabrikk i Barcelona. Mens Leaf produseres ved tre fabrikker, Japan, USA og Storbritannia, skal e-NV200 bare produseres i Barcelona og derfra blir den eksportert over hele verden. Også til hjemmemarkedet og til USA.
Det var selvfølgelig umulig å få Nissans produktoverhode, Andy Palmer, til å antyde hvor mange elektriske utgaver som skal produseres:
- Vi bygger for markedet, var det selvsagte svaret.
Han la veldig stor vekt på at bilen også kan leveres som taxi. Barcelona er en av byene som satser på den tjenesten.
- Mens en varebil sjelden kjører mer enn 100 km/dag, og derfor kan klare seg med lading rett fra veggen, går en taxi rundt 250 km og må derfor ha et nett hurtigladere, presiserte han.
I Norge har importøren hatt flere presentasjoner av bilen allerede, og de siste månedene har det stått to eksemplarer fra førserie-produksjonen her hjemme.
Flere store flåte-operatører har sett nærmere på modellen og muligheten, men noen storordre, eller noen ordre i det hele tatt, er vi ennå ikke gjort kjent med.
I Norge kommer den både som varebil og som fem seters personbil, som importøren kaller «veldig godt utstyrt».
Prisene starter på 209.000 kroner for varebilen, 242.500 kroner for personbilutgaven.
Prisene på NV200 i dieselversjon starter i dag på 176.000 kroner for varebilen, og 292.000 kroner for personbilen.