-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
En annen slags kineser
Når VI snakker om nye kinesiske merker er det alltid batterielektriske, uten at vi behøver presisere det. Slik er det ikke overalt. I Italia kommer nå et nytt merke, billig, og det forbrenner så godt som noen.
EMC heter den, og modellnavnet er Wave 3.
La ikke det forvirre deg – her er vi i den delen av bilverdenen hvor man trekker opp navn fra en hatt.
Bilen, som omtrent ingen vet omtrent ingenting om, kommer fra noe som heter Yibin Kaiyi Automobile, en fabrikk i Sichuan som på et eller annet vis har noe Chery-bakgrunn.
Bilen importeres av Eurasia Motor med adresse i Palazzolo – ikke langt fra Brescia.
De forteller at de har importert biler fra Kina siden 2005, nå sist fra Great Wall, og fra 2019, Haval.
Bare for at det også skal være klart – jeg har ikke spor av disse merkene på de detaljerte europeiske registrerings-listene fra JATO Dynamics.
På den annen side: Det fullstendig ukjente bilmerke, DR, som også importeres til Italia fra Kina, har solgt cirka 7000 eksemplarer så langt i år.
Obskur, under radaren og ukjent trenger altså ikke bety at det ikke er salgbart.
Wave 3 er 4,4 meter lang, er i Dacia Duster-klassen med en halvannen-liters motor på 113 eller 147 hk (med turbo) som bygges om til GPL når den lander i Italia. Fem trinn manuell, eller automat med rem som imiterer ni trinn.
Målet er 1500 biler per år, med en pickup som backup, og – ganske snart – en batterielektrisk bybil.
Pris: € 22.000 eller 24.400.
Så er du den eneste som vet hva det er, dersom du skulle snuble over en slik under høstferien i Italia.