-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
En annen slags kineser
Når VI snakker om nye kinesiske merker er det alltid batterielektriske, uten at vi behøver presisere det. Slik er det ikke overalt. I Italia kommer nå et nytt merke, billig, og det forbrenner så godt som noen.
EMC heter den, og modellnavnet er Wave 3.
La ikke det forvirre deg – her er vi i den delen av bilverdenen hvor man trekker opp navn fra en hatt.
Bilen, som omtrent ingen vet omtrent ingenting om, kommer fra noe som heter Yibin Kaiyi Automobile, en fabrikk i Sichuan som på et eller annet vis har noe Chery-bakgrunn.
Bilen importeres av Eurasia Motor med adresse i Palazzolo – ikke langt fra Brescia.
De forteller at de har importert biler fra Kina siden 2005, nå sist fra Great Wall, og fra 2019, Haval.
Bare for at det også skal være klart – jeg har ikke spor av disse merkene på de detaljerte europeiske registrerings-listene fra JATO Dynamics.
På den annen side: Det fullstendig ukjente bilmerke, DR, som også importeres til Italia fra Kina, har solgt cirka 7000 eksemplarer så langt i år.
Obskur, under radaren og ukjent trenger altså ikke bety at det ikke er salgbart.
Wave 3 er 4,4 meter lang, er i Dacia Duster-klassen med en halvannen-liters motor på 113 eller 147 hk (med turbo) som bygges om til GPL når den lander i Italia. Fem trinn manuell, eller automat med rem som imiterer ni trinn.
Målet er 1500 biler per år, med en pickup som backup, og – ganske snart – en batterielektrisk bybil.
Pris: € 22.000 eller 24.400.
Så er du den eneste som vet hva det er, dersom du skulle snuble over en slik under høstferien i Italia.