-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Elektrisk pickup
Denne kan fylle en ny nisje
I 2022 ble det registrert nesten 3000 nye pickuper på norske skilter. Gjett hvor mange av disse som var personbiler!
Svaret er null, for om du skal ha en ny pickup som femseters familiebil, må du som regel ut med over en million kroner. I denne prisklassen er det mye å velge mellom, så de fleste ender opp med en SUV eller noe annet komfortabelt.
Nøyer du deg derimot med to seter og bruker rommet der baksetene originalt sitter til bagasje, slipper du vesentlig rimeligere unna. Da finner du et godt utvalg til rundt halve prisen.
Et annet alternativ er å kjøpe en brukt pickup og bygge den om til personbil. Beløpet du må ut med til staten reduseres år for år, til det nulles helt ut den dagen varebilen fyller ti år.
Under 600.000
Men nå lanseres et nytt alternativ som kan friste noen av dem som ønsker en femseter med et praktisk plan. Maxus er nemlig klar med Norges første elektriske pickup eT90. Og prisen? Fra 584.900 kroner som femseters personbil.
Bilen er en såkalt Double Cab med fullverdig passasjerkomfort for inntil fem personer.
Den har en lengde på 5,37 meter, er 1,9 meter bred og rager 1,8 meter over asfalten. Akselavstanden er på romslige 3,15 meter og bakkeklaringen er oppgitt til 187 mm.
Mens vi er i gang, tar vi like godt med planet også – det er 1485 mm langt og 1510 mm bredt. Lasteterskelen er 530 mm.
Praktisk
Egenvekten er 2300 kg og du kan laste 1000 kg i tillegg til å trekke en henger på 1000 kg. En praktisk arbeidshest med andre ord.
Bilen er bakhjulsdrevet, firehjulsdrift kommer først i 2024, den har en motor på 177 hestekrefter (130 kW) med maks dreiemoment på 3100 newtonmeter.
Batteripakken har en kapasitet på 88,5 kWt som skal holde til en rekkevidde på 334 kilometer basert på WLTP-syklusen. Maks ladeeffekt på 80 kW skal fylle batteriene fra 20 til 80 prosent på tre kvarter under ideelle forhold.
Mange biler på vei
Importøren skryter av et romslig og moderne interiør med blant annet 10,3-tommers berøringsskjerm, 6-veis justerbare forseter, Apple CarPlay og toveis justerbart skinnratt. De kan dessuten love rask levering siden nærmere 1000 biler er på vei mot Norge.
– Vi har gledet oss lenge til å lansere Europas første elektriske pickup, og endelig er bilene i landet. Biler har rullet ut til alle forhandlere de siste ukene, og tilbakemeldingene er veldig gode, sier Bernhard Jahnsen, salgssjef i Maxus Norge.
Mange forbinder pickup med firehjulsdrift, men Jansen inviterer skeptikere til å besøke en forhandler og prøvekjøre.
– Fremkommeligheten i eT90 er veldig god på grunn av plasseringen av motor og batteripakken som gir et utmerket tyngdepunkt og sikrer et svært godt veigrep. Vi har fått meget gode tilbakemeldinger fra de første testkjørerne, sier Jahnsen