-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Truck med trøkk
Det er ikke mange dagene siden jeg var ganske begeistret for Shelbys 1200-hesters Mustang. En F-150 Raptor med nesten 600 er ikke så galt det heller.
Det er et eller annet med rå amerikanske muskler. Overdrevet, selvfølgelig, og ren myte, dersom vi tror at dette dreier seg bare om hår på brøstet og ren råskap uten antydning av finesser.
Nå er ikke jeg verdens raskeste sjåfør eller den mest fintfølende testeren, men det jeg har kjørt av Viper og Corvette de siste årene forteller klart at også amerikanske produsenter har begynt å bygge inn litt silke og fløyel i bilene sine.
De står ikke automatisk på tvers hver gang du dytter på gassen, og understyring er ikke noe større problem enn med de fleste andre muskelbiler med motoren foran. Med andre ord: ikke noe problem lenger.
De som fremdeles har den gamle oppfatningen av AmCar-kjøreegenskaper bør huske på at heller ikke i USA og hos Goodrich var radialdekk noen radikal hemmelighet i 60-årene.
Jeg prøve å antyde at amerikanerne kjenner igjen en kjøreegenskap de også, når de møter en.
Det regner jeg også med er bygget inn i Shelbys spesielle Raptor, som de også viste på New York-utstillingen.
LES OM: Shelbys 1200-hesters Mustang
Raptor er i utgangspunktet en skikkelig muskeltruck slik den kommer fra Ford med 411 lystige hester om bord. Shelby har bare lagt til en del detaljer under panseret og oppgradert den litt optisk, men når det gjelder bremser, opphengning og en del av de andre elementene later det til at originalen er bra nok.
På toppen av 6,2-liters V-8 motoren er det plassert en ikke-mindre-enn 2,9-liters kompressor. Og i den andre enden av forbrenningsprosessen er det et like voldsomt Borla eksos-system. Det hele summeres opp til 575 hk.
6-trinns automaten holder åpenbart til det, og manuelle valgmuligheter pluss et spesielt tilpasset off-road modus, påstås å gi de Nevada-ørken egenskaper den skal ha. 35-tommers hjul med skikkelige terrengmønstrede Goodrich antyder at her menes det alvor.
Las Vegas-trimmeren har tatt frem tre grafiske pakker kundene kan velge mellom, det blir ikke mange å se av dem verken på Manhattan eller i Mojave-ørkenen. For akkurat denne skal det bare bygges 100 eksemplarer av sier Shelby-folkene.
Oppskriften er som Mustang 1000 – du kommer med din nye Raptor rett fra forhandleren der du har betalt nesten 44.0000 dollar for den. Så tar du den med til Shelby og legger igjen ytterligere 18.000 dollars for fornøyelsen.
Gamle Carroll Shelby, skikkelig Texas-type, elsket muskel-trucker. Han ville nok ha applaudert denne også.