-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Fiat Stilo 1.6 Dynamic
Med åtte kollisjonsputer setter Stilo en ny standard i kompaktklassen. Alt i alt er dette kanskje den minst italienske bilen fra Fiat noen gang.

Først publisert i BIL 6 - 2002.
Med sin design og mørke farger har førermiljøet et Audi-preg, og stor innvendig bredde gir en følelse av at Stilo er en større bil. Fireveis regulering av rattet er positivt, likevel ønsker vi at rattet kunne senkes enda litt mer for å få en optimal sittestilling.
Baksetet byr på god fleksibilitet ved at det er delt 40/60 og kan skyves inntil 15 cm i lengderetningen. Et sete kan skyves helt frem, samtidig som det andre skyves helt tilbake. Dessuten kan seteryggen vinkles i flere trinn. Håndtakene for både ryggvinkel og lengdeforskyvning sitter i forkant av setet, så begge reguleringer kan gjøres mens du sitter i setet. Bagasjerommet er meget ryddig, med rette sidevegger, og en lastebredde på 101,5 cm. Når baksetene skyves helt frem, øker lastevolumet med 75 liter.
1,6-literen er den mellomste i Stilo-programmet. Motoren krever turtall, den har ikke så mye å by på under 1500 o/min – til gjengjeld kan du dra den opp til 6600 o/min. Når du ligger i 80–90 km/t på landeveien, betyr dette at motbakken ikke skal være så veldig lang og bratt før du må sjalte ned i fjerdegear.
Styringen, basert på to-trinns elektrisk servo, gir ikke den beste styreresponsen – det hender at kursen må korrigeres i skarpe svinger. Understellet er fint avdempet, og med sterkere vekt enn vanlig fra italiensk hold på det komfortable fremfor det sportslige.
Åtte kollisjonsputer, alle med totrinns oppblåsing, er standard. De fordeler seg med to foran, to på hver side foran, to på hver side bak samt to hodekollisjonsputer. På vanlig Fiat-vis kan kollisjonsputen i passasjersetet foran kobles ut ved hjelp av tenningsnøkkelen. Det samme kan kollisjonsputene i baksetet, fra separat boks i bagasjerommet. Den integrerte radioen er meget oversiktlig, og har store betjeningsknapper.
Under betegnelsen My Car skjuler det seg funksjoner som kan tilpasses eierens individuelle ønsker. Fra et tastatur til venstre for rattet kan det stilles inn for eksempel en pipelyd når en viss hastighet nås, automatisk låsing av dørene når farten når 20 km/t, at radioen slås på automatisk sammen med tenningen eller at bagasjerommet forblir låst når dørene åpnes.
Stilo stasjonsvogn kommer i november 2003. Ett år tidligere, altså i løpet av kommende høst, kan vi glede oss over Stilo Abarth med Selespeed-gearsystem og femsylindret 2,4-liters motor med 170 hester.
FIAT Stilo 1.6 Dynamic:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med to overliggende kamaksler og fire ventiler pr sylinder. Kompresjon: 10,5:1. Sylindervolum: 1596 ccm. Boring og slaglengde: 80,5 x 78,4 mm. Effekt: 76 kW (103 hk) v/5750 o/min. Dreiemoment: 145 Nm v/4000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M. Bremser: Ventilerte skiver foran, skiver bak. ABS og EBD.
Dekk: 195/65TR15.
Mål: Lengde: 425,3 cm. Bredde: 175,6 cm. Høyde: 152,5 cm. Akselavstand: 260,0 cm. Sporvidde f/b: 151,5/151,0 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1325 kg. Tillatt totalvekt: 1760 kg. Maks tilhengervekt: 1100 kg. Maks vogntogvekt: 2860 kg.
Bagasjerom: 335 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100: 10,9 sek
Toppfart: 183 km/t
Forbruk bykjøring: 1,05 l/mil
Forbruk landevei: 0,58 l/mil
Forbruk snitt: 0,75 l/mil
Pris lev. importhavn: kr. 215.400,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.