-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiat Stilo 1.8 Dynamic
Stilo utfordrer Golf og Corolla med høyt utstyrsnivå og mye plass, men hvor er den italienske dynamikken?
Først publisert i BIL 12 - 2002.
Italienerne har ry på seg for å legge vekt på kjøreegenskaper og kjøreopplevelse. Sånn sett innfrir ikke Stilo. Den elektriske styreservoen greier ikke å overføre kontakten med veien til rattet, og styringen er lite følsom og oppleves også som litt upresis, spesielt rundt nøytralstilling. Understyringen kommer ganske tidlig, og Stilo oppleves som litt sedat på svingete vei, ikke bare fordi styringen er ufølsom, men like mye på grunn av fjæringskarakteristikken.
Små humper tar den relativt hardt, og komforten på dårlig vei imponerer ikke. De store ujevnhetene takler den mykere, men her bidrar den svake returdempingen til vel mye duving. Fiat-ingeniørene har litt å gjøre for å matche de beste i klassen når det gjelder både kjøreegenskaper og fjæringskomfort.
1,8-literen er ikke mye raskere enn 1,6-literen med 103 hk, men trekkraften er større og i bakkene jobber den bedre. For litt ekstra overskudd anbefales det å tippe turtellernåla opp mot 5000-merket.
Stilo er stor og den føles stor. Fra førersetet har du mye bil rundt deg, denne bilen føles som et nummer større enn Golf og Focus. Plassmessig er den da også større enn konkurrentene. Bakseteplassen er rikelig og med mulighet til å trekke hele baksetet ca. 14 cm forover kan du øke bagasjeplassen, men fortsatt ha plass til passasjerer i baksetet.
Ved kjøring på gode veier gir Stilo et påkostet og godt inntrykk, men på dårlig vei og ved litt aktiv svingkjøring innfrir den ikke. Når Stilo ikke innfrir forventningene har ikke det med kvaliteten å gjøre, det skyldes mer den tunge og litt satte kjøreopplevelsen.
FIAT Stilo 1.8 Dynamic:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1747 ccm. Effekt: 98 kW (133 hk) v/6400 o/min. Dreiemoment: 162 Nm v/3500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/65HR15.
Mål: Lengde: 425,3 cm. Bredde: 175,6 cm. Høyde: 152,5 cm. Akselavstand: 260,0 cm. Sporvidde f/b: 151,4/150,8 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1370 kg. Tillatt totalvekt: 1805 kg. Maks vogntogvekt: 3005 kg. Maks taklast: 80 kg.
Bagasjerom: 335/410 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100: 10,3 sek
Toppfart: 200 km/t
Forbruk bykjøring: 1,15 l/mil
Forbruk landevei: 0,62 l/mil
Forbruk snitt: 0,81 l/mil
CO2-utslipp: 194 g/km
Pris: kr. 247.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.