-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Fiat Stilo 1.8 Dynamic
Stilo utfordrer Golf og Corolla med høyt utstyrsnivå og mye plass, men hvor er den italienske dynamikken?

Først publisert i BIL 12 - 2002.
Italienerne har ry på seg for å legge vekt på kjøreegenskaper og kjøreopplevelse. Sånn sett innfrir ikke Stilo. Den elektriske styreservoen greier ikke å overføre kontakten med veien til rattet, og styringen er lite følsom og oppleves også som litt upresis, spesielt rundt nøytralstilling. Understyringen kommer ganske tidlig, og Stilo oppleves som litt sedat på svingete vei, ikke bare fordi styringen er ufølsom, men like mye på grunn av fjæringskarakteristikken.
Små humper tar den relativt hardt, og komforten på dårlig vei imponerer ikke. De store ujevnhetene takler den mykere, men her bidrar den svake returdempingen til vel mye duving. Fiat-ingeniørene har litt å gjøre for å matche de beste i klassen når det gjelder både kjøreegenskaper og fjæringskomfort.
1,8-literen er ikke mye raskere enn 1,6-literen med 103 hk, men trekkraften er større og i bakkene jobber den bedre. For litt ekstra overskudd anbefales det å tippe turtellernåla opp mot 5000-merket.
Stilo er stor og den føles stor. Fra førersetet har du mye bil rundt deg, denne bilen føles som et nummer større enn Golf og Focus. Plassmessig er den da også større enn konkurrentene. Bakseteplassen er rikelig og med mulighet til å trekke hele baksetet ca. 14 cm forover kan du øke bagasjeplassen, men fortsatt ha plass til passasjerer i baksetet.
Ved kjøring på gode veier gir Stilo et påkostet og godt inntrykk, men på dårlig vei og ved litt aktiv svingkjøring innfrir den ikke. Når Stilo ikke innfrir forventningene har ikke det med kvaliteten å gjøre, det skyldes mer den tunge og litt satte kjøreopplevelsen.
FIAT Stilo 1.8 Dynamic:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1747 ccm. Effekt: 98 kW (133 hk) v/6400 o/min. Dreiemoment: 162 Nm v/3500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 195/65HR15.
Mål: Lengde: 425,3 cm. Bredde: 175,6 cm. Høyde: 152,5 cm. Akselavstand: 260,0 cm. Sporvidde f/b: 151,4/150,8 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1370 kg. Tillatt totalvekt: 1805 kg. Maks vogntogvekt: 3005 kg. Maks taklast: 80 kg.
Bagasjerom: 335/410 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100: 10,3 sek
Toppfart: 200 km/t
Forbruk bykjøring: 1,15 l/mil
Forbruk landevei: 0,62 l/mil
Forbruk snitt: 0,81 l/mil
CO2-utslipp: 194 g/km
Pris: kr. 247.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.