-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiats nye 500
Hvis det er noe de aller fleste er enige om, så er det at Fiat kan småbiler. Nå er oppvarmingen til en ny Cinquecento godt i gang. Både i Italia og på Internett.
Lang prosess
Trepiuno het konseptbilen som sto i Genève i 2004, og heldigvis ser det ikke ut til at Fiat beveger seg særlig langt fra dette konseptet når den endelige formen etter hvert avsløres på nye Fiat 500. Dag for dag kan du holde deg oppdatert med utviklingen, for som vi har meldt tidligere er det lenge siden http://www.fiat500.com/ satte i gang nedtelling. 500 dager var det til lanseringen da, sist vi sjekket sto det 277.
Våre fotografer har til stadighet observert bilen på italienske veier, og illustrasjon Carparazzi har laget forteller om noe som er svært likt Trepiuno slik den sto i Genève for to år siden. At nykommeren skal bli en like stor hit som gamle 500, som herjet i perioden 1957 til 1975, er nok mye å forlange. Men Torino har nok et svært høyt ambisjonsnivå.
Retro Light?
Prosjektet, som har vært mye diskutert internt hos Fiat, fikk grønt lys i oktober 2004. Bilen er nå godt på vei mot lansering neste høst. Retro dørhåndtak er et element du vil finne igjen på produksjonsbilen, likeså kompakte speil med design lånt fra Grande Punto.
Trolig vil også Fiat tilby glasstak til mer påkostede modeller, som alternativ til det store soltaket med kalesje som var så populært hos klassikeren. Trolig vil også en rekke spesialtilbehør gjøre at bilen kan tilpasses individuelle ønsker og behov på Mini-manér.
Men sammenlignet med Mini blir nok Fiat 500 en rimelig bil. Rundt 7.500 euro (ekskl. avgifter) er startprisen det jobbes mot. Får den i tillegg motorer med snilt CO2-utslipp blir den kanskje Norges rimeligste fireseter. Men det gjenstår jo å se om Fiat i det hele tatt finner det interessant å selge slike biler i Norge når Europa ellers skriker etter dem.
Fiat 500 bør også vekke en viss interesse for Ford-organisasjonen, for neste Ka blir en slektning av Fiat 500. Og Ka er en bil som sårt trenger en oppdatering.