-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Ny bil – gamle minner?
Fiat vekker til live et gammelt modellnavn med sin nye sedan.
«Og barnet skal hete …»
TIPO!
Fiat Tipo er en bil en del nordmenn kanskje husker. Produsert fra slutten av 80-tallet, til midten av 90-tallet.
Den rakk til og med å vinne Årets Bil i 1989.
I seg selv var nok ikke Tipo en veldig spennende bil, men når den kom i spesialvarianter som 2.0 i.e. Sedicivalvole kunne jo også den få blodet til å boble på en litt italiensk måte.
«Sedicivalvole», dette flotte ordet, som ruller av tungen som bare italienske ord kan, betyr jo noe så sexy som «seksten ventiler».
Og seksten ventiler finner man under panseret på den nye Tipo også – men omtrent der stopper likhetene.
For nå har Tipo blitt en sedan, ikke hatch.
Bilen er et resultat av Fiats «Ægea»-prosjekt, som er tungt basert i Tyrkia.
Ægea-navnet refererer naturligvis til Egeerhavet, mellom Hellas og Tyrkia, og bilen skal produseres i Bursa, på Tofaş-fabrikken.
Den samme fabrikken hvor den opprinnelige Tipoen også ble produsert (i tillegg til Italia og Brasil), og hvor det i dag allerede produseres hundretusener av Fiat til hele verden.
Den nye Tipo kommer med valget mellom to dieselmotorer og to bensinmotorer, manuell eller automatisk girkasse. Kreftene spenner fra 95 til 120 hestekrefter.
Gamle-Tipoen vinner med andre ord kraftduellen – den nevnte Sedicivalvole spant nemlig 148 hestekrefter ut gjennom forhjulene.
Men det kommer mer fra den nye Tipoen.
Den er nemlig bare starten på Ægea-prosjektet. Det snakkes om at en hatchback og stasjonsvogn står på blokka til neste år.
Salgsstart for nye Tipo er i desember – men det er foreløpig kun i Italia. Deretter vil modellen spres til flere vest-europeiske markeder.