-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Ekstreme linjer fra Fiat
Denne ekstreme konseptbilen er virkelig ekstrem. På sin konseptbil i Sao Paulo har Fiat endret reglene for hvordan en bil skal se ut.
Det som først og fremst gjør at dette ser underlig ut, er at den er like høy over selve kroppen, som den har høyde over havet.
Eller, for å si det på en annen måte: Bilen har veldig høy bakkeklaring – det er mye tomrom under den. Så kommer den massive kroppen og oppå der ligger det en beskjeden liten kabin nesten uten glassflate. Den er ikke er høyere enn om du hengte opp bilen på et spidd, kunne du sveive den uten at taket tok bakken.
Vi snakker med andre ord om uvanlige proporsjoner.
Fronten ser ut som det er en Fiat 500-utgave som er strukket slik at den skulle passe på en Evoque, hekken ser ut som om det var en pickup innom under unnfangelsen og filigrams-mønsteret under bakruta ser ut som et Lamborghini-forsøk på å skjule motorrommet.
Hva skal jeg si – jeg synes BMW X6 så merkelig ut – men den er jo blitt en slags suksess. Så jeg skal kanskje være litt forsiktig med å undre meg over underlighetene i denne bilen.
Men på den annen side, det er morsomt når konvensjonelle oppfatninger utfordres, og visst må vi være enige om at dette er gjennomført. Her har ingen mistet motet halvveis og avsluttet før de var kommet helt frem – dette er hel ved.
Blågrønt
Bilen er døpt FCC4 – Fiat Concept Car med – gjett – fire dører.
Designerne har gjort masse ut av ferske karosseritrender: varierende type overflater, masse grafikk i lukke-linjene, asymmetriske detaljer (bakdørene for eksempel) og LED-mønstrene som en del av hele pakka.
Dessuten har den et formspråk som lett kan tolkes i retning av «Blått er det nye Grønt» - jeg tror med andre ord det har vært tenkt tung hybrid her.
Men ikke noe er sagt om hva som driver eller hvor det drives, eller hvordan. Det eneste vi vet konkret er at den er fem meter lang, nesten to meter bred og enseksti høy.
Dette er, sies det, er ren Brasil-jobb (Fiat er markedsleder der). Jeg håper allikevel den kommer til Genève selv om den da er et halvt år gammel allerede. For også der trenger vi noe som kan slå opp øynene våre.