-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiesta blir voksen
Når Ford mot slutten av året lanserer sin nye Fiesta, forventes det at bilen har vokst opp. Ikke i størrelse, men i utførelse.
Ford har akkurat lansert sin heteste Fiesta noen gang, med 200 hester, men den er ikke mer enn en verdig avslutning på livssyklusen til en av de desidert beste småbilene på markedet.
For som vi ser av disse spionbildene er Ford kommet langt på vei i utviklingen av neste generasjon Fiesta.
Se for eksempel på baklyktene, en detalj som pleier å komme på plass sent i utviklingen av en modell. De ser produksjonsklare ut allerede.
Det er nok god grunn til å forvente et designspråk som ligger tett opp mot det Mondeo og S-Max har vist det siste året – men gjerne litt mer sporty. Smale, brede frontlykter og en strammere grill er elementer som har blitt typisk for Ford.
Kjøreopplevelsen vil derimot vris i litt motsatt retning, skal vi tro våre kilder.
Den nye Fiestaen skal bli mer komfortabel, og lesses med utstyr og funksjoner man normalt ikke vil forvente i småbil-klassen. En av grunnene til det er for å distansere Fiesta fra den enda mindre Ka – en glemt modell her i Norge, men som er høyaktuell i ny utgave i mange andre markeder.
Vi gleder oss i hvert fall til Fiesta blir kvitt det tungrodde multimedieanlegget. Inn kommer Sync 3 – systemet som introduseres på den nye Ford Edge til høsten.
Selv om Fiestaen skal forsøke å flytte seg litt opp i status, forblir den fysiske størrelsen på bilen så å si uendret. Noen millimeter her og der kan vi nok forvente oss, men ikke særlig mer.
Under panseret forventer vi et godt utvalg i EcoBoost-motorer – bensinmotorer med turbo – og en og annen dieselmotor. 1-literen fortsetter nok trofast videre, en motor vi har blitt glad i selv i storebror Focus.
Med effektuttak opp mot 140 hestekrefter, er det nesten som en «ST light»; full av moro.
Nye Ford Fiesta er ventet på markedet om et snaut år.