-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ansiktsløfting for C-Max
I det stille er lillebror C-Max modernisert både ut- og innvendig. Flexifuel står også på programmet.


Ford C-Max
Først publisert i Bil 10-2007.
Uten at Ford har gjort noe særlig vesen av det, har C-Max kommet i ny tapning. Ikke så å forstå at det er snakk om en ny bil, men en forbedring av detaljer her og der – og for å si det på en annen måte: Lillebroren er nå i større grad tilpasset sine storebrødre S-Max og Galaxy. Utvendig har fronten fått mer dynamiske linjer og de nye baklyktene er basert på diodelys. Innvendig vil du først og fremst se at midtkonsollen med betjeningsorganer og gearspak er endret.
1,8-literen, som er tilpasset til å kunne drikke E85 i tillegg til vanlig bensin, passer som hånd i hanske til den 1,4 tonn tunge bilen. Motoren er kombinert med 5-trinns manuell kasse. Chassis og hjuloppheng er det samme som i Focus, noe som betyr fine kjøreegenskaper, og nå er også stabiliteten et lite hakk bedre enn før ettersom sporvidden er økt med 5 millimeter.
Utstyrsnivå
Titanium betyr en meget velutstyrt bil for små familier. Likevel har vår prøvebil ekstrautstyr for drøyt 60.000 kroner, hvorav navigasjonsanlegget med DVD alene står for 21.600 kroner. Panoramaglasstak, som koster 6500 kroner ekstra, er vel verdt pengene hvis man ofte kjøre med barn i baksetet og vil ha lys inn og utsikt til alle kanter.
Fakta om Ford C-Max Titanium 1.8 Flexifuel: