-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Konklusjon
Våre tre testbiler har hver sine sterke sider. Her kunne vi ønsket oss et Kinder-egg, at alle tre sterke sider ble kombinert under samme skall: Tourans plass i Scenics design og med kjøreegenskapene fra C-Max.
Uten tvil er Scenic den mest oppsiktsvekkende bilen. Men til tross for kreativ utnyttelse av bilens hulrom; de to konkurrentene byr på bedre plass og bedre kjøreopplevelse. Vi tror bagasjevolum og kjøreegenskaper er viktigere enn bilens design for de aller fleste som er på jakt etter fleksibel kompaktbil.
C-Max er en morsom bil å kjøre, både styrefølelsen og hjulopphenget ligger et hakk over Touran, to hakk over Scenic. Søker du kjøreglede, er valget derfor enkelt.
Touran møter tøffere konkurranse her enn da den i dieselversjon fikk bryne seg mot Zafira, Corolla Verso og 307 SW i Bil 7/8. Selv om det bare er når det gjelder plass den fremstår som suveren i dagens test, sanker Touran poeng jevnt og trutt i alle disipliner. Når vi til slutt veier Touran mot C-Max, vipper vektskåla i Tourans favør på grunn av suveren plass, samtidig som kjøreegenskapene bare er marginalt dårligere enn hva C-Max byr på. Vårt førstevalg er derfor Touran.
LES VIDERE:
- Ford Focus C-Max
- Renault Scenic- VW Touran
- Priser og tekniske data