-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
Våre tre testbiler har hver sine sterke sider. Her kunne vi ønsket oss et Kinder-egg, at alle tre sterke sider ble kombinert under samme skall: Tourans plass i Scenics design og med kjøreegenskapene fra C-Max.
Uten tvil er Scenic den mest oppsiktsvekkende bilen. Men til tross for kreativ utnyttelse av bilens hulrom; de to konkurrentene byr på bedre plass og bedre kjøreopplevelse. Vi tror bagasjevolum og kjøreegenskaper er viktigere enn bilens design for de aller fleste som er på jakt etter fleksibel kompaktbil.
C-Max er en morsom bil å kjøre, både styrefølelsen og hjulopphenget ligger et hakk over Touran, to hakk over Scenic. Søker du kjøreglede, er valget derfor enkelt.
Touran møter tøffere konkurranse her enn da den i dieselversjon fikk bryne seg mot Zafira, Corolla Verso og 307 SW i Bil 7/8. Selv om det bare er når det gjelder plass den fremstår som suveren i dagens test, sanker Touran poeng jevnt og trutt i alle disipliner. Når vi til slutt veier Touran mot C-Max, vipper vektskåla i Tourans favør på grunn av suveren plass, samtidig som kjøreegenskapene bare er marginalt dårligere enn hva C-Max byr på. Vårt førstevalg er derfor Touran.
LES VIDERE:
- Ford Focus C-Max
- Renault Scenic- VW Touran
- Priser og tekniske data