-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ikke maks sikkerhets-score for personvarebiler
For første gang har Euro NCAP kollisjonstestet en hydrogenbil, og Hyundai Nexo kom fra det med de maksimalt fem oppnåelige stjernene og uten sikkerhetsriper i lakken.
Euro NCAP har offentliggjort resultatene fra siste testrunde, og om du er blant dem som har kjøpt eller bestilt Hyundais nye brenselcellebil Nexo, så kan du være sikker på at du er så godt beskyttet som det lar seg gjøre i en personbil i denne størrelsen om det skulle smelle.
Euro NCAP fant svært lite å pirke på og nevner bilen spesielt i oppsummeringen av testrunden.
Full score, altså fem stjerner, ble det også til Mercedes nye A-klasse, oppgradert Mazda 6 og Lexus ES.
Like bra gikk det ikke for Peugeot Rifter som endte opp med fire stjerner.
Euro NCAP konkluderer med at sikkerheten for dem som sitter inne i bilen er god om det smeller, men den frittstående testorganisasjonen måler også biler på i hvilken grad de er aggressive mot myke trafikanter og hvilke førerstøttesystemer de leveres med i standardpakken. Det er her Euro NCAP trekker poeng og tar bort den høyest hengende stjernen.
Siden Peugeot Partner er så godt som identisk med Citroën Berlingo og Opel /Vauxhall Combo, gjelder samme rating for de to sistnevnte.
Generelt har personvarebilene oppnådd dårligere score enn typiske personbiler, men etter at Euro NCAP begynte å inkludere dem i sitt testprogram, har bilprodusentene blitt tvunget til å bygge mer sikkerhet inn i biltypen.