-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kan koste deg tusener
Tenk på vindusviskerne i kulda
Ekstremkulda vil kunne skape problemer for mange bileiere. Et av disse er vindusviskermotorer som ryker idet folk starter bilen på morgenen med vindusviskere som er frosset fast i frontruten.
Moderne biler har gjerne sensorer som starter vindusviskerne ved behov, men når det er sprengkaldt bør du ta noen enkle grep når du parkerer bilen for kvelden.
– Det er fort gjort å glemme å slå av viskerne når man parkerer for kvelden. I løpet av natten fryser viskerne fast, og når man så starter bilen i kulda på morgenen, uten å løsne viskerne først, ryker gjerne vindusviskermotoren, sier Torbjørn Brandeggen, kommunikasjonsrådgiver i Tryg Forsikring.
Årsaken er at vindusviskermotoren ikke klarer å rive løs viskerne dersom de henger fast i tykk is på bilruta. Noen opplever at bladene rives rett av, mens andre sitter igjen med en brent og ødelagt vindusviskermotor.
– Mange tror at dette dekkes av bilforsikringen, men det gjør det ikke. Kravet for dekning er en plutselig og ytre påvirkning, og frost og snø er ikke akkurat tilfeldig i vinter-Norge. Å skifte vindusviskermotor kan koste tusenvis av kroner, og det er sure penger å betale for noe man enkelt kan unngå, sier Brandeggen.
Å kjøre uten fungerende vindusviskere er uforsvarlig, og kan medføre bot fra politiet. Det beste er å skrape løs viskerne fra den nedfrosne ruta før man starter bilen, men i sprengkulda er mange fristet til å starte motoren først for å få opp varmen inne i bilen.
– Gjør det til en vane å slå av vindusviskerne og vipp dem ut og løs fra ruta når du parkerer for kvelden i vinterkulda. Da unngår du fastfrysing, det er lettere å skrape frontruta og viskerne forblir uskadd og varer gjerne lengre, tipser Brandeggen.