-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nesten 20 mill. USA-biler tilbakekalt
Det er et merkelig paradoks. Mens kvaliteten, både den målbare og det som oppfattes som kvalitet, øker merkbart, øker også antall tilbakekallinger i USA. I fjor ble 8 prosent av alle personbiler og trucker som trillet og gikk i USA tilbakekalt.

At man bruker 1990 og 208 kampanjer som eksempel på hvordan alt var bedre før, er helt meningsløst. I dag er filteret meget tettere, og NHTSA, den amerikanske myndigheten som gjør kampanjene offisielle, reagerer mye kjappere enn før.
Årsaken til økningen er åpenbart hyppigere billanseringer – ofte uten en skikkelig utviklings/test-periode i forkant, strengere rapporteringsrutiner og bedre systemer for å fange opp feil, en markert overgang fra mekaniske til elektriske kontroll- og styre-enheter ombord i bilene, og økende bruk av ikke helt pålitelige computere ombord. Det sier seg vel i grunnen selv at en modell fra 70-årene uten en eneste elektrisk mikromotor og ikke en kollisjonspute så langt øyet rakk hadde færre muligheter for å utvikle seriøse hikk enn dagens modeller.
Men allikevel, en produsent som Toyota viser at mye av dette egentlig ikke er noe problem, dersom man konsentrerer seg litt. Mens GM tilbakekalte 7,4 millioner biler i fjor, opp fra 4,6 i 2002, reduserte Toyota sitt tall fra 496.213 biler i 2002 til 212.252 i fjor. Tallet MÅ ikke nødvendigvis stige år for år.
At GM hadde et såpass høyt volum på denne statistikken, samtidig som Ford hentet hjem 3,4 millioner og Chrysler endte opp med 2,1 mill, betyr at amerikanske produsenter igjen var overrepresentert. Eller, hvis man snur det positivt, det viser at amerikanske fabrikker er kjappere og snillere til å reagere på signaler enn sine konkurrenter.
Noe som også hører med i denne historien er at antall alvorlige tilbakekallinger synker. Feil som kan medføre fare for liv og helse dalte fra 17,6 millioner i 2002, til 13,6 millioner i 2003. Differansen utgjøres av de bilene som ikke møter det stadig økende antall formelle krav. For eksempel manglende informasjon om barnesetemontering på baksiden av solskjermen.