-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
OFV: En dråpe i havet
Mens Samferdselsministeren bobler av stolthet over et godt budsjett, sørger OFV for bakkekontakten: Budsjettøkningen neste år er nok til å utbedre 0,06 % av de farligste veistrekningene på riksveinettet!

Få kilometer
Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at økningen gir 2,5 km ny 4-felts motorvei eller 5 km ny 2-feltsvei. På riksveinettet alene er 4 200 kilometer spesielt ulykkesbelastede strekninger, og særlig på det tungt trafikkerte stamveinettet er det behov for å bygge tryggere veier.
- Regjeringen kan umulig være fornøyd med dette. Dersom de ønsker en fornyet tillit fra velgerne, må de trafikkfarlige veistrekningene utbedres i langt raskere tempo, sier direktør Øyvind Solberg Thorsen i Opplysningsrådet for Veitrafikken.
Stopper økt forfall
Av drifts- og vedlikeholdsmidlene foreslår regjeringen å øremerke 500 millioner ekstra til vedlikehold. I følge Vegdirektoratet er det akkurat nok til å stoppe riksveiene fra å forfalle enda mer i 2007, men det er ikke nok til å gjøre noe med eksisterende vedlikeholdsetterslepet på 14 milliarder.
Selv om regjeringen øker veibudsjettet i rene penger, så går likevel de samlede bevilgningene til veiformål i prosent av statsbudsjettets utgifter (unntatt Folketrygden) ned fra 1,62 % i 2006 til 1,55 % i 2007, konstaterer OFV.
Dermed har ikke regjeringen greid å snu den negative trenden vi har opplevd de siste 20 årene.