-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Oslo kommune snur: Dieselbiler KAN leveres på verksted
Oslo kommune slår kontra, igjen. Etter påtrykk fra Norges Bilbransjeforbund er det klart at dieselbiler med verkstedtime ER unntatt fra kjøreforbudet.
Etter først å ha fått beskjed fra Oslo kommune om at dieselbiler som hadde verkstedavtale var unntatt forbudet og kunne leveres til verkstedet kom kontrabeskjeden på ettermiddagen i går: Dieselbiler med verkstedavtale var ikke unntatt likevel.
I går kveld snudde Oslo kommune gjen, etter henvendelse fra NBF.
Dieselbiler kan leveres til avtalt verkstedtime.
Oslo kommune skriver:
Bymiljøetaten har i ettermiddag gjort en fornyet vurdering av dette på bakgrunn av henvendelsen fra dere. Vi har forståelse for argumentene dere fremstiller. Vi har gått gjennom og vurdert at bilverksteder og bilmekanikere kan likestilles i næringsvirksomhet på linje med rørleggere og elektrikere.
Dette innebærer at dersom du har avtale på bilverksted i Oslo med bilen, og kan dokumentet avtalen, er du unntatt fra forskriften.
Vi beklager at vi har hatt ulike tilbakemeldinger på dette i dag, men dette er et tilfelle som ikke direkte kan avledes fra forskriften og som ikke har vært vurdert tidligere.