Dacia: Annerledes

Rumenske Dacia er en del av Renault, og fabrikken lager billigbilen Logan. Nå kommer det en ny modell. Det var før Genève-utstillingen snakk om en stasjonsvogn, men den nye Steppe som fabrikken viser er da noe helt annet. Det e

Galaxy har fått preg som en Renault Espace – er meget romslig med plass til 7 (som sitter godt). Og det er ingen som helst tvil om at bilen er mer enn stor nok til at den kan bli varebil.

Ford: To vinnere

Det er ikke ofte man på en og samme stand ser to nye bilmodeller som begge nærmest er som skapt for det norske markedet. Men hos Ford gjør man det – og den nye Galaxy og S-Max imponerer virkelig. Norske konkurrenter lot seg også

S-Maxen er nesten like romslig og oser av komfort og plass. Den kan faktisk leveres med tre seterekker – men da sitter de i tredje rekke med hodet mellom knærne. Mest er dette er skikkelig flerbruksbil – og rette kanter bak gjør at det er meget god plass

Honda: 3 dørs Civic

Honda viser en Civic med tre dører. Den må regnes som en spydspiss, og foreløpig er Type R en prototype – men den kommer i produksjon med sine 200+ hester.

Men Hyundai Norge har en del biler de gjerne vil ha ut. Derfor starter de nye kampanjer rundt fotball-VM (som Hyundai sponser). Det blir tilbud med ”noen for enhver pris – og mye handler om utgående modeller og biler som har stått på lageret en god stund

Hyundai satser på fotball-VM

Ny fra Hyundai er Santa Fe samt en oppgradert Accent som tredørs kombi og firedørs sedan. De to sistnevnte kan neppe bli noen slager i Norge, og det er bare krav fra fabrikken som gjør at man i det hele tatt importer

Suzuki SX3 - ikke akkurat skreddersydd for norske avgifter

Subaru uten Solberg, men mye annet spennende

Subaru + Petter Solberg = sant har alltid vært markert på bilutstillinger. Men ikke i Genève. For første gang på lenge stilles det uten Petter Solberg rallybil. Fokus på billøp er det, men vår kjære Petter Solberg virker nesten som en glemt person.

Publisert Sist oppdatert

Mazda: Alle vil jo ha diesel
Det er lang ventetid på biler med diesel hos Mazda. Kundene venter og forhandlerne venter enda mer. Det gjelder særlig for Mazda5 og Mazda6. Derfor gjorde ledelsen i Mazda Norge fremstøt for å få flere dieselbiler til Norge. Dermed kommer den endrede Mazda3 litt i bakgrunnen, for det er M5 og M6 man satser på i Norge.

Suzuki: Europeer, men for dyr
Suzuki lanserer nå en ny bil de skal produsere i Europa. Det skjer i samarbeide med Fiat som skal levere motorene. Det skaper vansker for den nye Suzuki SX4 når bilen lanseres i Norge i annen halvdel av mai.

For den leveres bare med en 1,6-liters bensinmotor på 107 HK samt en 1,9 liter dieselmotor på 120HK. I følge direktør Frank Dunvoll i Suzuki kan derfor dieselversjonen bli ”for dyr”. Bilen er i størrelse mellom Liana og Grand Vitara, og det skal selges rundt 100 slike biler i måneden. Men noen Norgesmester blir det ikke.

Suzuki er for øvrig helt i jubelrus etter at de er Norges fjerde mest solgte bilmerke hittil i år – og det største merket med biler fra General Motors. Opel holder en god andreplass i familien.

Powered by Labrador CMS