-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford Mondeo ST200 - Detaljenes kunst
Den skiller seg ikke så veldig ut fra en vanlig Mondeo når den passerer deg i fart, men en nærmere titt avslører detaljer som gjør dette til en ekte familieracer.
Fronten med nettinggrill og spoiler gir et sportslig inntrykk. Det samme må sies om den diskret hekkspoileren og 17-tommers felger med 215/45-dekk. Men de viktigste detaljene ser du først når du åpner døren og setter deg inn i førersetet. For meg er det viktig å sitte godt og fast, og det gjorde jeg til gangs i Mondeoen. Recaro stolen kan justeres i alle retninger og gir optimal støtte for så vel rygg som lår. Skinnrattet og den spesielle blå instrumentbelysningen falt godt i smak, det samme gjelder kevlar-detaljene som er benyttet på dashbordet. Alle disse elementene gjør at du føler deg vel i en ST200. Svært vel.
Og når du vrir om nøkkelen og vekker de 205 hestene til live, merker du virkelig at dette er en sportsbil av ypperste rang. Motoren er trekkvillig over hele registeret, og den velbalanserte V-sekseren gir en nydelig motorlyd, i alle fall etter min smak. Da jeg var tilbake på kontoret etter to dagers prøvetur med Ford Mondeo ST200 og flere andre familieracere, var det Mondeoen jeg personlig hadde vanskeligst for å forlate. Men med en prislapp på 469.100 forblir det nok en drøm for de fleste. Du får den for øvrig også som stasjonsvogn for ti tusen kroner mer.
I Bil nr 8 som utkommer i midten av august, kan du lese hvordan Ford Mondeo ST200 kom ut i forhold til de øvrige bilene vi nylig har testet, Honda Accord 2,2R, Saab 9-3 Viggen og Subaru Impreza Turbo. I det samme bladet tar vi også for oss Alfa 156 Selespeed og Seat Toledo V5.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no