-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Amerikanske muskler
Ford Mustang klar for bestilling
Nye Mustang er nå tilgjengelig for bestilling med norske priser fra 1.406.000 kroner. Blar du opp 1,6 millioner får du toppversjonen Mustang Dark Horse. Stive priser, men til gjengjeld er V8 standard.
Nye Mustang leveres både som coupé og cabriolet. Ny frontspoiler og sideskjørt bidrar til å økt aerodynamikk. De velkjente baklysene kommer nå også med LED-lys.
– Nye Mustang er alt kundene våre forventer av et bilikon og litt til. Med den tilkoblede teknologien blir opplevelsen av de forbedrede ytelsene enda bedre, og bidrar til at Mustang nok en gang vil bli en vinner blant en ny generasjon sjåfører, sier Jon Williams, general manager, Ford Blue, Europe.
Med det lange panseret og den kraftfulle bakparten, har nye Mustang det samme rå og muskuløse utseende som har kjennetegnet det amerikanske ikonet siden den ble lansert for første gang i 1964.
Nye Mustang kabriolet har et isolert tak som det bare tar åtte sekunder og ta opp eller ned. Det kompakte designet gjør at det er plass til to golfbagger i bagasjerommet med taket nedslått.
Heldigitalt førermiljø
På innsiden omsluttes du av et heldigitalt 12,4 tommers instrumentpanel og en 13,2 tommers sentralt plassert berøringsskjerm. Med dataspillteknologi fra Unreal Engine kan du også tilpasse interaktiv animert grafikk i forskjellige farger.
Ford har doblet datakraften i underholdningssystemet. SYNC4 tilpasser innholdet på skjermen etter hvilke funksjoner føreren bruker mest. Den kommer også med Apple CarPlay og Android Auto.
Lydsystemet fra B&O med 12 høyttalere er også utviklet og tunet spesifikt for nye Ford Mustang. Med bilens 5G-modem er Mustang også kompatibel for OTA-oppdateringer. Modemet sikrer også føreren trafikkoppdateringer i sanntid, med bilens innebygde skybaserte navigasjonssystem.
V8 som standard
Under det langtrukne panseret sitter det en ny 5-liters V8 motor som er utviklet for å leve opp til amerikanske krav. Den yter 446 hk og har maks dreiemoment på 540 Nm. Et nytt dobbelt luftinntak sørger for at motoren får puste friere og gir en raskere respons. Med aktiv sportseksos endres motorlyden og volum – dempet om du kjører i et nabolag og ikke ønsker å forstyrre naboen – eller maks volum for landevei og frihetsfølelse.
Med opptil seks kjøremodi styrer du bilens oppsett, om det er for å kjøre trygt på glatt underlag, lekent på en vei med mye svinger eller maksimal ytelse på bane. Du kan velge mellom Normal, Sport, Glatt, Drag og Track-modus, eller du kan tilpasse bilens innstillinger individuelt.
En Performance-pakke er standard. Med denne får du virkelig følelsen av full kontroll og engasjerende kjøring, enten du er på veien eller på bane. Bak spesielle 19 tommers felger sitter bremser fra Brembo. En differensialbrems sørger for mindre hjulspinn og bedre grep, spesielt i svinger.
Dark Horse
Nye Mustang Dark Horse er selve grunnlaget i Mustangs satsing på motorsport i årene fremover. For bruk på både vei og bane er Mustang Dark Horse en sportsbil som henter mye av sin inspirasjon fra racing.
En spesielt tunet versjon av 5-liter V8-motoren gir den ekstra god ytelse – 453 hk og 540 Nm. Den leveres i kombinasjon med en 10-trinns automatgirkasse eller 6-trinns manuell girkasse. For å fungere optimalt også på bane er Magneride adaptive dempere standardisert og kjølingen oppgradert. Mustang Dark Horse er utstyrt med Pirelli P Zero dekk med spesielt godt grep.
Så da er det vel bare å vente på den store Lottopotten.