-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny utfordrer på banen
Ford til Le Mans med GT3
Lenge før Ford visste hvor bra GM ville gjøre det på Le Mans i år (Cadillac gruset Porsche, hvem skulle trodd det?), avduket de sin nye GT3-bil i forbindelse med 100-årsjubileet for 24-timersløpet.
Nå skal vi ikke tro at det var fordi Ferrari vant årets løp at Ford bestemte seg for å komme tilbake.
Og den bilen de presenterte rett før årets løp er i hvert fall ikke en som skal kunne slå Ferrarien som vant.
Ford tar foreløpig peiling på å stille opp i LMGTE-klassen med en GT3 Mustang – og da snakker vi ikke batterielektrisk, men ekte vare.
Tilpasset 2024-regler
Bilen som ble vist er basert på en 2024 Ford Mustang Dark Horse, og bygget til FIAs nye GT3-klasse som er i gang neste år.
Den vil bruke en MSport-bygget 5,4-liters V8-motor – spesifikasjonene er ikke klare, men det som er klart er at den låter aldeles fantastisk – rett på hitsiden av det lovlige.
Bilen får en helt egen opphengning, transaksel bak, karbonfiner i karosseroet og en rekke trick aero-finesser som skal kunne assistere på langsidene.
Europa og Amerika
Multimatic – de som bygde Ford GT Mk. IV, skal også være ansvarlige for disse nye bilene, som Ford allerede har avtalt at et europeisk lag skal fronte.
Tyske Proton Competition, som stilte med tre biler i år (uten stor suksess) skal delta med et par av disse Mustangene, dessuten skal Ford selv kjøre et par biler hjemme i IMSAs GTD Pro klasse – og starte med Daytona i januar neste år.
Det er Le Mans-arrangørene som skal ha æren for at vi plutselig får en voksen racingserie som ikke bare involverer alle de store bilprodusentene, men som også er organisert slik at det kan bli virkelig kniving om førsteplassen og ikke årvisse prosesjoner som i F1.