-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
En sprekere Puma
Ford lanserte i sommer sin nye Puma crossover. Her testes toppmodellen på Nürburgring.
Med Puma vekker Ford til live en betegnelse de benyttet for noen tiår siden, men i en helt ny innpakning. Puma deler plattform med Fiesta, og den vil også benytte noen av de samme drivlinjene.
Her er toppmodellen, Puma ST, knipset under testing på Nordsløyfa. Bildene avslører at bilen er senket og gjort litt bredere enn standardutgaven. Og det er liten tvil om at oppsettet også er mer sportslig – legge merke til at innerhjulet bak løftes i heftig kurvekjøring.
Vi ser også at bilen får doble eksosrør og sportslig hjulutrustning.
ST-utgaven av nye Fiesta drives av en 1,5-liters turbo treer med 200 hester og et dreiemoment på 290 Newtonmeter, og samme drivlinje vil benyttes i Puma ST som gjør null til hundre på rundt seks sekunder.
Andre oppgraderinger inkluderer valgfrie kjøremodi slik at man kan velge mellom sport og komfort. Det blir spennende å se i hvilken grad Ford greier å balansere disse egenskapene i bilen.
Standardutgaven av Puma får en mild hybrid drivlinje med 155 hester og norsk pris fra 275.800 kroner. Puma ST vil nok nærme seg 400.000 med norske avgifter.
Det er Fords fabrikk i Craiova, Romania som skal produsere nye Puma, side om side med den eksisterende Ecosport.
En rekke produsenter har kastet seg på bølgen av kompakte SUV-er, og blant Pumas konkurrenter vil vi finne Hyundai Kona, Mazda CX-3, Honda HR-V og Volkswagens nye T-Cross for bare å nevne en håndfull.