-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiesta ST presselansert
De første prøvekjøringer av Fiesta ST finner sted i disse dager. Bilen er på vei mot Norge, og de første eksemplarene er på plass på nyåret.
I nye Fiesta ST henter Ford ut 150 hester ut av sin anvendelige 2,0-liters Duratec motor, kjent fra både Mondeo og Focus. Dermed klarer den akselerasjonen til 100 km/t i løpet av 8,4 sekunder og når en potensiell toppfart på 208 km/t. Fiesta ST har 5-trinns manuell gearkasse.
Eksklusive detaljer
Eksteriørt skiller Fiesta ST seg ut gjennom en bredere og dypere grill, dypere støtfangere, diskret sideskjørt og en hekkspoiler plassert over bakluka. I tillegg er den utstyrt med spesielle 17-tommers felger med Pirelli P Zero dekk i dimensjon 205/40 R17. Du ikke bare ser at Fiesta er sportslig, du hører det også fra vellyden i det spesialutviklede eksosanlegget.
Innendørs har ST-utgaven unike sportsseter trukket i sort skinn med midtseksjon i rødt eller blått stoff, avhengig av karosserifarge. Et tykt, lærtukket sportsratt sammen en spesiell gearkule og metallpedaler og ST-logoer, bekrefter bilens sportslige ambisjoner.
Med på notene
ESP (elektronisk stabilitetsprogram) er ikke standard på norske modeller, men kan leveres mot et pristillegg på kr 7.000. Team RS som har stått for ombygging av Fiesta, har sørget for at elektronikken ikke kveler entusiastens kjøreglede, fortsatt kan du kjøre aktivt.
Fiesta ST kan leveres i åtte forskjellige farger, deriblant Performance Blue som tidligere kun har vært tilgjengelig på Focus RS. Bilen kan også leveres med matchende striper, men disse vil du trolig fjerne ved første anledning.
Bilen får en pris på kr 254.000 og Ford Motor Norge regner med å selge ca 100 biler i 2005 hvorav de allerede har bestilling på de 60 første. Modellene er velutstyrte, men de fleste vil nok velge å legge til kr 7.000 for å få dem utstyrt med ESP.