-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mer diesel fra Subaru
Subaru har fått mange positive omtaler av sin nye diesel boxermotor – blant annet av oss. Snart kommer motoren i flere Subaru-modeller.
Boxer
Det unike med Subarus dieselmotor, en boxer-konstruksjonen hvor sylindrene sitter horisontalt i stedet for vertikalt eller diagonalt. Dermed oppnår man mindre vibrasjoner og derigjennom en stillere motorgange.
Vi har allerede latt oss imponere av denne motoren i Outback og Legacy, men volumet blir nok vesentlig større når den etter Paris-utstillingen også skal tilbys i kombinasjon med Forester og Impreza.
LES OGSÅ Takk for japansk galskap
Renere
Motoren har innebygd vedlikeholdsfritt partikkelfilter og er koblet til en nyutviklet 6-trinns manuell gearkasse. Kreftene fordeles til alle fire hjul via Subarus velprøvde AWD-system.
I en Forester yter motoren 147 hk og har et CO2-utslipp på 167 g/km – hvilket er respektabelt for en SUV i denne klassen.
Når den monteres i en Impreza, øker hk-antallet til 150 mens CO2-utslippet reduseres til 152 g/km. Begge bilene har et maks dreiemoment på 350 Nm i området 1800 – 2400 omdreininger.
Andre godbiter som kan beskues hos Subaru i Paris, er de elektrisk drevne konsptbilene, R1e og G4e. Sistnevnte representerer neste generasjon elbil med en rekkevidde på 200 km takket være lette litium-ion batterier med høy kapasitet.