-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mer diesel fra Subaru
Subaru har fått mange positive omtaler av sin nye diesel boxermotor – blant annet av oss. Snart kommer motoren i flere Subaru-modeller.
Boxer
Det unike med Subarus dieselmotor, en boxer-konstruksjonen hvor sylindrene sitter horisontalt i stedet for vertikalt eller diagonalt. Dermed oppnår man mindre vibrasjoner og derigjennom en stillere motorgange.
Vi har allerede latt oss imponere av denne motoren i Outback og Legacy, men volumet blir nok vesentlig større når den etter Paris-utstillingen også skal tilbys i kombinasjon med Forester og Impreza.
LES OGSÅ Takk for japansk galskap
Renere
Motoren har innebygd vedlikeholdsfritt partikkelfilter og er koblet til en nyutviklet 6-trinns manuell gearkasse. Kreftene fordeles til alle fire hjul via Subarus velprøvde AWD-system.
I en Forester yter motoren 147 hk og har et CO2-utslipp på 167 g/km – hvilket er respektabelt for en SUV i denne klassen.
Når den monteres i en Impreza, øker hk-antallet til 150 mens CO2-utslippet reduseres til 152 g/km. Begge bilene har et maks dreiemoment på 350 Nm i området 1800 – 2400 omdreininger.
Andre godbiter som kan beskues hos Subaru i Paris, er de elektrisk drevne konsptbilene, R1e og G4e. Sistnevnte representerer neste generasjon elbil med en rekkevidde på 200 km takket være lette litium-ion batterier med høy kapasitet.