-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mer diesel fra Subaru
Subaru har fått mange positive omtaler av sin nye diesel boxermotor – blant annet av oss. Snart kommer motoren i flere Subaru-modeller.
Boxer
Det unike med Subarus dieselmotor, en boxer-konstruksjonen hvor sylindrene sitter horisontalt i stedet for vertikalt eller diagonalt. Dermed oppnår man mindre vibrasjoner og derigjennom en stillere motorgange.
Vi har allerede latt oss imponere av denne motoren i Outback og Legacy, men volumet blir nok vesentlig større når den etter Paris-utstillingen også skal tilbys i kombinasjon med Forester og Impreza.
LES OGSÅ Takk for japansk galskap
Renere
Motoren har innebygd vedlikeholdsfritt partikkelfilter og er koblet til en nyutviklet 6-trinns manuell gearkasse. Kreftene fordeles til alle fire hjul via Subarus velprøvde AWD-system.
I en Forester yter motoren 147 hk og har et CO2-utslipp på 167 g/km – hvilket er respektabelt for en SUV i denne klassen.
Når den monteres i en Impreza, øker hk-antallet til 150 mens CO2-utslippet reduseres til 152 g/km. Begge bilene har et maks dreiemoment på 350 Nm i området 1800 – 2400 omdreininger.
Andre godbiter som kan beskues hos Subaru i Paris, er de elektrisk drevne konsptbilene, R1e og G4e. Sistnevnte representerer neste generasjon elbil med en rekkevidde på 200 km takket være lette litium-ion batterier med høy kapasitet.