-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Mer mikromoro på vei
Ny Smart gir Brabus mer å leke med. Få biler kan gi så mye moro per centimeter.
Brabus har tidligere tatt for seg flere Smart-modeller med suksess. Hvem glemmer vel Smart Roadster og Coupé i Brabus-utførelse, for eksempel?
Eller dobbelt midtmontert eksosanlegg på Smart ForTwo?
Uansett, Smart har lansert en helt ny generasjon ForTwo og ForFour – og da må Brabus ut og vifte med eksosstjertene igjen. Våre spionfotografer har knipset en nærmest umaskert ForTwo under testing.
Riktignok er de ikke midtplasserte som på forrige generasjon, men det er i hvert fall to av dem. Det er da noe.
Under panseret kan du ikke forvente å finne noe av interesse, men bak setene sitter det en liten morofabrikk. Smart er selvsagt hekkmotorisert og bakhjulsdrevet. Motoren er den allerede kjente 0,9-literen, men nå forventer vi en effekt på mellom 110 og 120 hestekrefter.
Samme behandling er det ventet at Renault Twingo vil få også, da med GT-benevnelse. I motsetning til Smart ForTwo vil ikke det bli den heftigste Twingoen vi har sett – forrige generasjon kom i en Renaultsport Twingo 133-utgave. Ingen premie for å gjette hvor mye effekt den hadde, men du gjettet kanskje feil likevel – den hadde nemlig 135 hestekrefter.
Det sies at Brabus- og GT-modellene kun vil komme med automatgirkasse, men det er heldigvis ikke samme robotmanuell som i de gamle Smartene. Nå er det moderne dobbeltclutch-kasser som gjelder.
Utvendig vil Smartene nyte godt av litt styling i form av bakspoiler, større felger, nye fangere, mørke lykter og sportsligere demping og styring. Og dobbelt-eksosen, selvsagt.
Akkurat når Brabus-Smartene og GT-Twingoen er på veien er usikkert, men det ryktes at de kan være klar til vårens Geneve-utstilling.