-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer mikromoro på vei
Ny Smart gir Brabus mer å leke med. Få biler kan gi så mye moro per centimeter.
Brabus har tidligere tatt for seg flere Smart-modeller med suksess. Hvem glemmer vel Smart Roadster og Coupé i Brabus-utførelse, for eksempel?
Eller dobbelt midtmontert eksosanlegg på Smart ForTwo?
Uansett, Smart har lansert en helt ny generasjon ForTwo og ForFour – og da må Brabus ut og vifte med eksosstjertene igjen. Våre spionfotografer har knipset en nærmest umaskert ForTwo under testing.
Riktignok er de ikke midtplasserte som på forrige generasjon, men det er i hvert fall to av dem. Det er da noe.
Under panseret kan du ikke forvente å finne noe av interesse, men bak setene sitter det en liten morofabrikk. Smart er selvsagt hekkmotorisert og bakhjulsdrevet. Motoren er den allerede kjente 0,9-literen, men nå forventer vi en effekt på mellom 110 og 120 hestekrefter.
Samme behandling er det ventet at Renault Twingo vil få også, da med GT-benevnelse. I motsetning til Smart ForTwo vil ikke det bli den heftigste Twingoen vi har sett – forrige generasjon kom i en Renaultsport Twingo 133-utgave. Ingen premie for å gjette hvor mye effekt den hadde, men du gjettet kanskje feil likevel – den hadde nemlig 135 hestekrefter.
Det sies at Brabus- og GT-modellene kun vil komme med automatgirkasse, men det er heldigvis ikke samme robotmanuell som i de gamle Smartene. Nå er det moderne dobbeltclutch-kasser som gjelder.
Utvendig vil Smartene nyte godt av litt styling i form av bakspoiler, større felger, nye fangere, mørke lykter og sportsligere demping og styring. Og dobbelt-eksosen, selvsagt.
Akkurat når Brabus-Smartene og GT-Twingoen er på veien er usikkert, men det ryktes at de kan være klar til vårens Geneve-utstilling.