-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gjenfødt Mini Traveller
Det er liten tvil om at Mini planlegger å lansere flere nye modeller. Spionbilder viser at en Mini stasjonsvogn er under utprøving, og her møter vi Mini Concept Frankfurt i en slik innpakning. Dette er første konsept fra den britiske BMW-armen siden vi møtte Mini Concept på samme messe i 1997.
Det er 45 år siden Mini lanserte sin originale Traveller, så det er kanskje på tide å blåse støv av gamle ideer igjen. Muligens er de også inspirert av Castagna som allerede har presentert sine morsomme varianter basert på småbilen. Kravene til en moderne bil har forandret seg dramatisk siden 60-tallet, ikke minst med hensyn til sikkerhet. Men mange av designelementene er beholdt fra originalen, deriblant de delte skyvevinduene for baksetepassasjerene (som nå åpnes elektrisk) og bakluka som er splittet i midten.
Under panseret i Mini Concept Frankfurt sitter en kompressormatet Cooper S motor som kjennetegnes av et stort luftinntak på panseret og to eksosrør - som er her dratt ut til hver sin side og integrert i bakfangeren. En strukket akselavstand og bred sporvidde i kombinasjon med et hjul i hvert hjørne, sørger for godt veigrep og en god porsjon kjøreglede.
Concept Frankfurt er lakkert i sølvfarget spesiallakk. Hvitt lær i kombinasjon med detaljer i metall er benyttet i interiøret. Mini påstår at plassen er komfortabel for fire personer mens en spesialkonstruert Cargobox letter transport av bagasje. Gulvet i bagasjeavdelingen kan trekkes ut for å lette innlastingen, og med to personer om bord kan baksetene foldes flatt ned i gulvet.