-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gjenfødt Mini Traveller
Det er liten tvil om at Mini planlegger å lansere flere nye modeller. Spionbilder viser at en Mini stasjonsvogn er under utprøving, og her møter vi Mini Concept Frankfurt i en slik innpakning. Dette er første konsept fra den britiske BMW-armen siden vi møtte Mini Concept på samme messe i 1997.
Det er 45 år siden Mini lanserte sin originale Traveller, så det er kanskje på tide å blåse støv av gamle ideer igjen. Muligens er de også inspirert av Castagna som allerede har presentert sine morsomme varianter basert på småbilen. Kravene til en moderne bil har forandret seg dramatisk siden 60-tallet, ikke minst med hensyn til sikkerhet. Men mange av designelementene er beholdt fra originalen, deriblant de delte skyvevinduene for baksetepassasjerene (som nå åpnes elektrisk) og bakluka som er splittet i midten.
Under panseret i Mini Concept Frankfurt sitter en kompressormatet Cooper S motor som kjennetegnes av et stort luftinntak på panseret og to eksosrør - som er her dratt ut til hver sin side og integrert i bakfangeren. En strukket akselavstand og bred sporvidde i kombinasjon med et hjul i hvert hjørne, sørger for godt veigrep og en god porsjon kjøreglede.
Concept Frankfurt er lakkert i sølvfarget spesiallakk. Hvitt lær i kombinasjon med detaljer i metall er benyttet i interiøret. Mini påstår at plassen er komfortabel for fire personer mens en spesialkonstruert Cargobox letter transport av bagasje. Gulvet i bagasjeavdelingen kan trekkes ut for å lette innlastingen, og med to personer om bord kan baksetene foldes flatt ned i gulvet.