-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Forløper for ny Frontera?
Opel lanserer en ny biltype med sin Antara GTC – en forkortelse for Grand Turismo Crossover. Sine røtter har den hentet fra Korea.
Antara GTC deler nemlig plattform med den kommende S3X fra Chevrolet, men over gulvet er det meste forskjellig. Opel ønsker å vise at en SUV også kan være sportslig, derfor har de utstyrt sin konseptbil med tre dører og en takbue som trekker tankene til en sportslig coupé.
Bilens vitale mål (L x B x H) er 4,53 x 1,97 x 1,64 meter. Fronten på 4-seteren er typisk moderne Opel og innredningen er fleksibel med en praktisk stor bakluke som er pantografisk hengslet i toppen. Baksetene kan foldes sammen for å danne et helt flatt gulv i lasterommet mens forsetene sitter på enkle skinner og gir inntrykk av at de henger i løse luften.
En av flere
Under panseret på Antara GTC sitter en 1,9 CDTI-motor trimmet opp til 212hk og et maks dreiemoment på 400 Newtonmeter ved så lavt turtall som 1400 o/min. Motoren er utstyrt med partikkelfilter, og kombinert med en sekstrinns automatkasse skal den i følge datasimuleringer kunne bikke 100 km/t i løpet av åtte sekunder og nå en toppfart på 210 km/t.
Antara GTC nok et bidrag i en serie konsepter som skal demonstrere Opels designspråk i forskjellige innpakninger. Fra før har vi blitt presentert for GTC Genève, Insignia, Trixx og VX Lightning.
Det er neppe noen Opel-forhandlere som vil ha noe i mot en mer moderne etterfølger til Frontera, og det er sannsynligvis den vi aner konturene av her.