-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Peugeot med eksternt konsept
Peugeot stiller med to konseptbiler på årets Frankfurt-utstilling. Den ene, Moovie, skal de slippe å ta noe særlig ansvar for.
Vi har tidligere fortalt om Peugeots designkonkurranse, og også vist dere vinneren. Den ble valgt ut etter at en jury hadde studert forslag fra 2.600 designere, wannabe designere, håpefulle og tragiske amatører fra til sammen 107 land.
Vinnerutkastet som kom fra Portugal ble premiert ved at Peugeots prototypeverksted har fremstilt forslaget i full skala. Nærmere en blanding av undervannsbåt og rullestol for rullestolartister kan man vanskelig komme.
To enorme drivhjul, som samtidig fungerer som inn- og utgang for toseteren, dominerer bildet, de er der for å gi minimal rullemotstand, forteller designeren oss. Foran er det imidlertid ikke hjul, men to kuler – som visstnok skal sikre minimal svingradius. (Og maksimal rullemotstand samtidig da, antar jeg?)
Vinnerutkastet er også fremstilt i en 1:43 modell-utgave. Jeg er ikke overbevist om at jeg kommer til å stå i veldig lang kø for å sikre meg den suveniren.