-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot med eksternt konsept
Peugeot stiller med to konseptbiler på årets Frankfurt-utstilling. Den ene, Moovie, skal de slippe å ta noe særlig ansvar for.
Vi har tidligere fortalt om Peugeots designkonkurranse, og også vist dere vinneren. Den ble valgt ut etter at en jury hadde studert forslag fra 2.600 designere, wannabe designere, håpefulle og tragiske amatører fra til sammen 107 land.
Vinnerutkastet som kom fra Portugal ble premiert ved at Peugeots prototypeverksted har fremstilt forslaget i full skala. Nærmere en blanding av undervannsbåt og rullestol for rullestolartister kan man vanskelig komme.
To enorme drivhjul, som samtidig fungerer som inn- og utgang for toseteren, dominerer bildet, de er der for å gi minimal rullemotstand, forteller designeren oss. Foran er det imidlertid ikke hjul, men to kuler – som visstnok skal sikre minimal svingradius. (Og maksimal rullemotstand samtidig da, antar jeg?)
Vinnerutkastet er også fremstilt i en 1:43 modell-utgave. Jeg er ikke overbevist om at jeg kommer til å stå i veldig lang kø for å sikre meg den suveniren.