-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Flere El-Smart-detaljer
Tidligere i sommer fortalte vi at den elektriske utgaven av Smart settes i produksjon. Nå har vi litt flere detaljer.
Vi får vite at motoren, som yter 30 kW, har et dreiemoment på 120 Newtonmeter. Dessuten blir vi fortalt at bilens rekkevidde er ca 115 kilometer og at den kan lades fra en vanlig stikkontakt. I Tyskland er prisen for en full opplading ca to euro.
Det er Smart-fabrikken i franske Hambach som skal stå for produksjonen av den elektriske utgaven også.
LES OGSÅ: El-Smart til samlebåndet
I motsetning til prototypen som har vært på veien en stund, blir produksjonsmodellen utstyrt med Li-ion batteri. Det er plassert mellom akslene, uten å ta opp dyrebar plass i den kompakte toseteren.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Smart ed akselererer til 60 km/t i løpet av 6,5 sekunder – det samme som bensinutgaven. Toppfarten er elektronisk begrenset til 100 km/t, noe som burde være mer enn tilstrekkelig for en bybil.
Det er Berlin og andre europeiske byer som står først på programmet, og først i 2012 blir Smart ed tilgjengelig for ”Hvermansen”.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT