-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Subarus nye Impreza
Fortsatt er det mange som assosierer Impreza med rally-VM og Petter Solberg. Nå kommer bilen i helt ny utførelse.
Vi har allerede kjørt en nær slektning av Impreza – Subaru XV som har blitt en vesentlig bedre bil enn sin forgjenger. Jeg har derfor god grunn til å være optimistisk med hensyn til kjøreegenskaper og komfort i nye Impreza også.
De to modellene er nemlig bygget på den helt nye Subaru Global plattform som ingeniørene har brukt fem år på å utvikle. Blant fortrinnene til plattformen oppgir de:
- Klargjort for el. og hybride løsninger, møter alle krav som er forventet frem til 2025
- Mindre vibrasjon og støy
- Mer stabil på veien
- 70-100 % stivere karosseri
- Tyngdepunktet senket med 5 mm
- Krenging redusert med 50 prosent
I Europa skal Impreza selges som femdørs kombi med to alternative bensinmotorer – en 1,6-liter med 114 hk og en 2,0-liter med 156 hk. Begge er av typen boxer – en av Subarus grunnpilarer sammen med Lineatronic girkasse (CVT) og symmetrisk firehjulsdrift.
Se hvordan det virker her :
Nye Impreza får også Eye Sight som blant inneholder følgende automatisk nødbrems, adaptiv cruisekontroll, filskift-varsler og tretthetsvarsler.
Interiøret er også helt nytt og inneholder blant annet en 8-tommers skjerm i infotainment-systemet.
I Norge skal bilen levers i med rikholdige utstyrspakker, og prisene er som følger (levert Oslo):
Prisene kan virke stive om man sammenligner med for eksempel en ribbet Golf, men husk at du hos Subaru får et høyt utstyrsnivå, firehjulsdrift og automatgir inkludert i prisen.
Impreza 1,6 premium med Lineartronic | kr 378 700 |
Impreza 2,0 premium med Lineartronic | kr 398 700 |