-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lever Honda i sin egen verden?
Bilen er kul og kjøreglad, men når Honda setter en altfor høy pris i dagens marked tror jeg prosjektet er dødt før det er startet.
Gratulerer Honda, dere har laget en morsom liten elbil som skiller seg ut i mengden og kunne utgjort en fargeklatt i bytrafikken. Jeg koste meg under prøvekjøringen i Frankfurt i sommer, og skulle virkelig sett denne bilen på veien.
Dere antydet allerede den gang en pris «mellom Zoe og i3», og når dere i dag offentliggjør prisen ser vi i det minste at dere holder hva dere lover.
Men en startpris på 253.300 kroner for en trang fireseter med et minimalt bagasjerom og en rekkevidde på nivå med forrige generasjon elbiler tror jeg ikke holder i dagens marked.
Det er synd, for jeg har virkelig sansen for at dere har våget å lage en bil som skiller seg ut fra alt annet.
Den eneste som er i nærheten av dere når det gjelder kombinasjonen pris og rekkevidde er Mini, men de har 50 ekstra hester, og Mini er tross alt et merke med en helt annen standing enn dere – i alle fall i Norge.
Så beklager, men av de tusenvis dere hevder å ha på venteliste tror jeg flesteparten forsvinner når detaljene blir kjent. Jeg får for deres skyld håpe min pessimisme blir gjort til skamme.
Etter at tabellen nedenfor ble laget har Volkswagen kunngjort prisen på sin oppgradert e-Up med rekkevidde på 260 km (WLTP) som er en bil i omtrent samme format. Den skal koste fra kr 179.000. Der burde dere også lagt prisen på Honda e.
Her kan dere se noen av konkurrentene dere skal bryne dere på i det norske markedet:
| Merke | Modell | Batteri kWt | Rekkevidde km | Pris | HK |
| Honda | e | 35,5 | 220 | 253 300 | 136 |
| Honda | e Advanced | 35,5 | 220 | 282 000 | 153 |
| Volkswagen | e-Golf | 35,8 | 229 | 280 500 | 136 |
| Volkswagen | e-Up | 32,3 | 260 | 179 900 | 82 |
| Mini | Cooper SE | 32,6 | 270 | 259 900 | 184 |
| BMW | i3 | 42,2 | 310 | 309 000 | 170 |
| Hyundai | Ioniq | 38,3 | 311 | 282 900 | 136 |
| Peugeot | e-208 | 50,0 | 340 | 249 580 | 136 |
| Opel | Corsa e | 50,0 | 340 | 249 900 | 136 |
| Renault | Zoe | 52,0 | 390 | 240 000 | 135 |
| Tesla | Model 3 | 65,0 | 415 | 377 020 | 306 |
| Hyundai | Kona | 64,0 | 449 | 325 000 | 204 |
| Kia | e-Soul | 64,0 | 452 | 365 900 | 204 |