-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kineser på Oslo-besøk
Denne bilen ble observert i Oslo ved inngangen til helgen, men hva den gjorde her er uklart.
Bilen er en XPeng G3, en bil som er produsert i et svært begrenset opplag av en start-up og for øyeblikket kun selges i Kina. Den var registrert på prøveskilter.
Anders Pettersen kjørte bak bilen på vei inn i Operatunnelen, og var raskt oppe med mobilen sin og knipset bilder. Selv observerte jeg den også, da var den på vei mot Bjørvika.
Bilen er en konkurrent til den kommende Tesla Model Y, og ifølge Wikipedia leveres den med to alternative batteripakker på 50,5 og 65,5 kWt – nok til en rekkevidde på henholdsvis 400 og 520 kilometer målt etter den gamle NEDC-syklusen.
Rekkevidde etter WLTP-syklusen er ikke oppgitt, men du kan regne med at den er rundt 25-30 prosent lavere.
Motoren har en effekt på snaue 200 hestekrefter og skal sørge for en toppfart på 170 km/t og en null til hundre aks på 8,2 sekunder for modellen med forhjulsdrift.
Britiske AutoCar har testet bilen, og du kan lese deres omtale ved å klikke på denne linken.
AutoCar forteller at produsenten, som totalt har bygget rundt 17.000 biler de siste to årene, ikke har planer om eksport de nærmeste årene, så hva bilen gjorde i Oslo forblir en gåte.
Kanskje de vil prøve seg her nå som MG har åpnet for salg av kinesiske elbiler i Norge? Eller kanskje de var på vei sydover etter å ha testkjørt i kaldere klima? Send meg gjerne en mail dersom du har observert bilen andre steder i landet.